Utrecht- Houten maar helemaal geen treinen nu?? | NS Community

Utrecht- Houten maar helemaal geen treinen nu??


Traject Utrecht - Culemborg is zowieso verstoord vanwege werkzaamheden maar om 17:52 geen reis mogelijk en in de app gaat dat maar verder. 

Hoe kom ik thuis????


18 reacties

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ReinoudUtrecht,

Welk traject probeer je te plannen? Een reistijd van 51 minuten gaat niet over Utrecht - Houten. Tussen Utrecht en Houten lijkt bijna alles wel te rijden.

edit: Ah, waarschijnlijk Utrecht - Culemborg. Er zijn te weinig bussen om aan de volledig geplande dienstregeling te voldoen, vandaar al die uitgevallen reizen. Ik zou gewoon naar Houten gaan. De dienstregeling van bussen is vaak een beetje natte vingerwerk, het is vooral afhankelijk van de drukte.

Reputatie 7
Badge +3

Is zo te zien Utrecht - Culemborg.  Probleem is zo te zien de bussen, de sprinters Utrecht - Houten rijden wel gewoon, al is die van wel 18:11 uitgevallen. 

In de reisplanner op de website zijn de meeste busritten doorgestreept, plus dan die ene sprinter van 18:11

 

 

Vanaf 17:52 vielen alle treinen al uit. Traject is inderdaad Utrecht - Culemborg. 

 

Moet allemaal maar kunnen en ik moet maar weer begrip hebben zeker. Dit traject is al weken gepland, zorgt voor veel vertraging en ongemak binnen het gezin, maar ik moet wel iedere dag werken en dit traject reizen. En dan maar gewoon treinen eruit gooien? Niet genoeg bussen? Mensen willen na een werkdag naar huis om te eten! 

App heeft alleen info over het werkzaamheden traject, bagger weer! Ieder jaar hetzelfde.

 

Bedankt voor het reageren natuurlijk, boosheid is omdat het weer maar gebeurt. We moeten het maar slikken ...

Neem aan dat er dan straks wel iets rijdt?

Mr freeze. 

 

Treinen van utrecht naar houten zijn eruit gegooid. Dat is het probleem. Ik probeer naar huis te komen, via houten. 

 

Van houten naar culemborg en geldermalsen nog weken per bus...

Badge +3

Treinen van utrecht naar houten zijn eruit gegooid. Dat is het probleem. Ik probeer naar huis te komen, via houten.

Nee hoor, er is één trein uitgevallen tussen Utrecht en Houten en dat is die van 18:11

Het probleem is dat er vanaf Houten blijkbaar geen stopbussen waren naar Culemborg. Deze lijken er na 19:00 wel weer te zijn, dus met de trein van 18:41 of 18:52 naar Houten kom je waarschijnlijk wel thuis.

Een andere optie zou een snelbus naar Geldermalsen zijn geweest, en dan een stopbus terug. Maar die reden dus ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

De treinen vielen niet allemaal uit, alleen de sprinter van 18:11, althans dat geeft de reisplanner aan als je alleen Utrecht - Houten plant. Wat wel allemaal als niet rijdend staat, en volgens de reisplanner al vanaf 15:30, zijn de bussen en daardoor geeft de reisplanner de hele reis als niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik jou was zou ik voor de komende weken overwegen te fietsen tussen Culemborg en Houten. 't Is lekker weer 😀

Reputatie 7
Badge +3

Tot zover dus het positieve bericht van vanochtend.

 

NS had vanmorgen alle bussen in de ochtendspits en de avondspits uit de reisplanner gehaald zodat het net lijkt dat er niets rijdt en de reizigers massaal wegblijven.

In werkelijkheid rijden de bussen wel en is het alleen om de reisplanner te manipuleren, zie treintijden.nl. Kortom een leugentje om bestwil.

Reputatie 7
Badge +3

Vanmorgen heb ik niet gekeken maar de avondspits treinen stonden gewoon in de reisplanner, alleen die van 18:11 is vervallen. Wat niet in de reisplanner stond waren de bussen, vanaf 15:30.

 

Vanmorgen heb ik niet gekeken maar de avondspits treinen stonden gewoon in de reisplanner, alleen die van 18:11 is vervallen. Wat niet in de reisplanner stond waren de bussen, vanaf 15:30.

 

De bussen waren geschrapt waardoor door je geen verbindingen kon plannen langs het werktraject.

Reputatie 7
Badge +3

De bussen waren geschrapt waardoor door je geen verbindingen kon plannen langs het werktraject.

 

Ja, en dat gaf gaf ik eerder ook al aan.

De treinen vielen niet allemaal uit, alleen de sprinter van 18:11, althans dat geeft de reisplanner aan als je alleen Utrecht - Houten plant. Wat wel allemaal als niet rijdend staat, en volgens de reisplanner al vanaf 15:30, zijn de bussen en daardoor geeft de reisplanner de hele reis als niet mogelijk.

En vervolgens ging jij zeggen dat de treinen in ochtend en avond spits waren geschrapt wat je later verandert naar bussen, zonder aan te geven dat je je bericht hebt aangepast.

Morgen staan ze de bussen er wel in onder het motto "gun de chauffeur ook een passagier".

Badge +3

Morgen staan ze de bussen er wel in onder het motto "gun de chauffeur ook een passagier".

Het werkt dus wél, bussen die op reizigers wachten of maar leeg (terug) rijden in de omgekeerde spitsrichting.

Zet die bussen dan in de Reisplanner als ‘rijdt beperkt in de spits’ (graag vermijden, want vol=vol) in plaats van ze helemaal niet te tonen! Ze zijn er tenslotte/immers gewoon…

Reputatie 7
Badge +3

Ach ja, als de bussen niet in de reisplanner staan dan denken reizigers die de reisplanner checken dat er geen bussen rijden en gaan niet op pad. Dat ontmoedigingsbeleid werkte misschien iets te goed. 😁

 

Maar laten we wel wezen, dit is toch uitermate triest gedrag van een grote OV vervoerder als de NS, bussen niet tonen in de planner omdat je het zelf niet voor elkaar hebt gekregen om voldoende bussen te regelen en ondertussen klanten ide doen wat de NS zegt, check de app, zo laten stikken.

Daar heb ik geen goed woord voor over.

Reputatie 6

Maar laten we wel wezen, dit is toch uitermate triest gedrag van een grote OV vervoerder als de NS, bussen niet tonen in de planner omdat je het zelf niet voor elkaar hebt gekregen om voldoende bussen te regelen en ondertussen klanten ide doen wat de NS zegt, check de app, zo laten stikken.

Daar heb ik geen goed woord voor over.

maar het is wel een van de beste spoorwegen ter wereld he ;)

je hebt natuurlijk gelijk. dat de concessie houder dit allemaal prima lijkt te vinden, vind ik ook wel wat van. het begint allemaal een beetje naar corruptie te stinken. harde woorden, dat besef ik me, maar ik weet het anders ook niet meer. 

Reageer