Tot mijn verbazing vertrok er vandaag (vrijdag) een intercity van Utrecht naar Rotterdam om 6:33. In het verleden was deze trein geen onderdeel van de dienstregeling op vrijdag (alternatief om 6:18 en 6:48). Uiteraard ben ik positief verrast, maar ik ben wel benieuwd of die wijziging is aangekondigd en ik het gemist heb. Ik dacht dat dit pas vanaf december met de nieuwe dienstregeling zou in gaan. Iemand die daar meer over weet?
Ik zie op treinposities (https://treinposities.nl/ritinfo/20241025/2814) dat deze trein wel al vaker heeft gereden, maar inderdaad niet op vrijdag.
Zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met de werkzaamheden om zo een extra trein via Gouda te hebben?
Op andere dagen rijdt deze trein inderdaad wel, maar op vrijdag rijdt die (volgens mij sinds corona, weet ik niet zeker) niet. En nu dus ineens weer wel
Hi
Ik vermoed zomaar dat het te maken heeft met werkzaamheden en te verwachten druktes door reizigers die omreizen via Gouda. Volgende week staat hij ook in de planner. Er zijn meer extra treinen gepland.
Fijn dat NS je ook positief kan verrassen, toch?
Het is natuurlijk fijn maar omreizen kan op dit moment niet echt door uitloop van werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Gouda
Tja, niet elke verrassing hoeft positief te zijn .
zeker niet. Sterkte iedereen, die er mee te maken heeft.
Het is natuurlijk fijn maar omreizen kan op dit moment niet echt door uitloop van werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Gouda
Wel interessant weer.. Reizigers tussen Den Haag en Rotterdam krijgen advies om in Gouda over te stappen, maar tussen Gouda en Den Haag rijdt niks/minder vanwege de door jou genoemde werkzaamheden. De treinen die misschien wel rijden zullen propvol zitten.
Wel interessant weer.. Reizigers tussen Den Haag en Rotterdam krijgen advies om in Gouda over te stappen, maar tussen Gouda en Den Haag rijdt niks/minder vanwege de door jou genoemde werkzaamheden. De treinen die misschien wel rijden zullen propvol zitten.
Omreizen was opzich nogsteeds mogelijk inderdaad, NS zal geen vervangend vervoer regelen als er nogsteeds een paar treinen kunnen rijden, het is eigenlijk te idioot voor woorden.
Omreizen was opzich nogsteeds mogelijk inderdaad, NS zal geen vervangend vervoer regelen als er nogsteeds een paar treinen kunnen rijden, het is eigenlijk te idioot voor woorden.
Tsja, en niet dat dat vervangend busvervoer nou echt een alternatief is voor iemand die met een wat groter muziekinstrument of een fiets reist. En om nou elke keer voor metro E uit eigen zak 5 of 6 euro te betalen voor iets wat je al aan NS betaald hebt :-( Ik reisde dus bij deze en vorige werkzaamheden maar om via Gouda, maar ving steeds bot: trein in Gouda vertraagd of uitgevallen. Vanochtend vroeg dan maar de metro E gepakt, die bleef lang genoeg hangen op Blijdorp om net de trein ri. Vlissingen te missen. Daar gaat weer een uur (qua uiteindelijke eindbestemming).
Detail: “Metro E is NIET toegankelijk voor NS-reizigers, hoorde ik later nog in de trein omroepen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.