Vertraging en onprofessioneel personeel

  • 15 December 2022
  • 4 reacties
  • 283 Bekeken

Beste NS, 

Vanmiddag stapte ik op in Schiedam Centrum, om 17.33 uur. De trein heeft dan al zo’n 20 minuten vertraging. Na ongeveer een uur kwamen we aan bij station Roosendaal, waar we uit moesten stappen, want de trein had een te grote vertraging. U begrijpt dat ik als reiziger die vanochtend ook moest omreizen, via Breda naar Schiedam Centrum, (waarbij de intercity direct naar Den Haag CS vanuit Breda ook vertraging had en aangekomen op Rotterdam Centraal had de trein naar Schiedam Centrum ook vertraging) wegens een seinstoringen, iets waar jullie misschien niet direct iets aan kunnen doen, maar het feit blijft dat ik weer door NS te laat op school was, niet blij ben! 
 

Waarom wordt het probleem van NS mijn probleem? Ik had nu om 18.45 uur aan moeten komen in Middelburg, maar door de bovengenoemde handeling, kom ik nu ruim een uur te laat, 19.31 uur. Als je met uw collega in gesprek wil, krijg je een snauwende reactie terug van, ja dan moet je naar de afdeling service. Ik vind het erg brutaal, onbeschoft en onprofessioneel zoals er gehandeld wordt door NS en het personeel. Ik heb het de vorige keer al gezegd, jullie dwingen klanten op deze manier om de media op te zoeken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat dit allemaal niet helpt, want jullie gaan op dezelfde voet door. Erg verontrustend en wil het wel kenbaar maken!!!  


4 reacties

Reputatie 6

Hey Reioger05.

Dat klinkt zeker als een nare ervaring. Ik raad je aan om voor je vertragingen claims in te dienen. Dit kan hier. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een medewerker je onbeschoft te woord staat. Zou je een klacht in willen dienen dan raad ik je aan om dit te doen via de klantenservice, daar kan dit voor je verwerkt worden. 

Zelden wordt een vertraging veroorzaakt door het treinpersoneel, 99,99^van de gevallen zijn het echt andere dingen die de vertragingen veroorzaken zoals verstoringen. En 1 trein met vertraging kan een flinke uitwerking hebben naar andere treinen qua vertraging.

 

Verder is het momenteel ook het weer wat vertragingen veroorzaakt doordat de treinwielen slippen op de rails en 's morgens nog rijp op de bovenleiding zit waardoor een trein last heeft van onderbrekingen van de spanning en hierdoor trager kan optrekken.

Een machinist doet echt zijn best om een trein op tijd te laten rijden, al staat veiligheid altijd voorop.

Reputatie 7

Wat Jeroen zegt. En om eerlijk te zijn zit ik als machinist-zijnde vaak ook niet te wachten op reizigers die met mij 'in gesprek’ willen over vertragingen of dingen die niet goed zijn gegaan. Vaak op een onvriendelijke of onbeschofte toon en verwachten dat ik de problemen wel even oplos. Alsof ik, met alle respect, niks beters te doen heb. Met reizigers in discussie gaan kan gevolgen hebben voor mijn volgende trein die dan misschien ook wel vertraging oploopt. Of voor mijn huidige trein die niet eerder kan vertrekken omdat ik u eerst 'fatsoenlijk’ te woord dien te staan. Toen ik net bij het spoor werkte kwam er een ontevreden reiziger naar mij toe die vond dat ik zijn vliegticket wel even persoonlijk uit eigen zak mocht vergoeden omdat de trein, nota bene een trein waar ik zelf niet eens in zat, vertraagd was. Het is vaak de toon die de muziek maakt. Het spoor is een ontzettende complexe en gevoelige keten en een kleine vertraging aan de ene kant van het land kan al gevolgen hebben voor de andere kant. Als machinist zijnde zal ik er alles aan doen om de vertraging te beperken of in te lopen waar mogelijk, maar vaak is er helaas weinig meer aan te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Over onprofessioneel personeel gesproken: https://www.nu.nl/buitenland/6242471/dronken-en-vloekende-treinmachinist-opgepakt-na-chaotische-rit-in-duitsland.html

Een beschonken treinmachinist heeft in en rondom de Duitse stad Stuttgart voor chaos gezorgd. Hij reed stations voorbij, weigerde de deuren te openen en sprak via de intercom in stevige bewoordingen zijn ongenoegen uit over zijn werkgever.

Reageer