Rijden deze treinen nog ergens in Noord-Holland? Liefst rondom Amsterdam. Is voor een videoproject. Ik las tussen Haarlem en Alkmaar, klopt dat?
Ik neem aan dat je op DDAR doelt. De rijtuigen daarvan die nog in originele staat waren zijn inmiddels allemaal gesloopt.
Het huidige DDZ (dat vooral rijdt tussen Rotterdam/Den Haag en Groningen/Leeuwarden, Den Haag/Schiphol en Enschede en Zwolle - Roosendaal) is verbouwd uit datzelfde materieel, maar heeft niet meer het interieur met de groene bankjes.
Dat is zonde! Bedankt voor je snelle reactie. Staat er niet toevallig 1 bij het spoorwegmuseum?
Haarlem – Beverwijk – Alkmaar | Opgeheven per dienstregeling 2023. Traject werd bereden in combinatie met DDM-1. |
Dat is zonde! Bedankt voor je snelle reactie. Staat er niet toevallig 1 bij het spoorwegmuseum?
Het Spoorwegmuseum heeft bij mijn weten alleen een DDM-1. Lijkt er wel enigszins op, maar is toch net anders (en heeft rode banken)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.