beantwoord

Waar is de IC Breda-Amsterdam C. gebleven?

  • 10 January 2023
  • 6 reacties
  • 298 Bekeken

Reputatie 5

Sinds de nieuwe dienstregeling van december is de IC-direct tussen Breda en Amsterdam ineens verdwenen. Is dit een tijdelijke noodmaatregel tgv personeelstekort of blijft dit zo? Het was toch de bedoeling dat over een tijdje op dit traject die nieuwe treinstellen zouden gaan rijden? Maar als deze verbinding niet meer bestaat, kan dat natuurlijk niet.

icon

Beste antwoord door Tomas NS 10 January 2023, 17:52

Bekijk origineel

6 reacties

De Intercity Direct tussen Amsterdam en Breda is sinds de nieuwe dienstregeling ingekort tot Rotterdam. Er gaan hier inderdaad nieuwe treinen rijden en het personeel dat op die treinen moet gaan rijden wordt daar momenteel voor opgeleid. Of daarmee de verbinding naar Breda op korte termijn terugkeert is mij helaas niet bekend.

Sinds de nieuwe dienstregeling van december is de IC-direct tussen Breda en Amsterdam ineens verdwenen. Is dit een tijdelijke noodmaatregel tgv personeelstekort of blijft dit zo? Het was toch de bedoeling dat over een tijdje op dit traject die nieuwe treinstellen zouden gaan rijden? Maar als deze verbinding niet meer bestaat, kan dat natuurlijk niet.

Er gaat nieuw materieel rijden in de dienst van Amsterdam naar Rotterdam en er gaat nieuw materieel rijden in de dienst van Den Haag via Rotterdam en Breda naar Eindhoven.. Er zijn alleen geen doorgaande treinen Amsterdam-Breda meer (behalve de Benelux) en daarvoor moet dus voortaan worden overgestapt in Rotterdam. 

Of en zo ja wanneer de treinen van Amsterdam naar Rotterdam weer worden verlengd tot Breda staat in de sterren. Dat hangt af van de personeelssituatie en van het aantal reizigers. Dit jaar is dat in ieder geval niet voorzien.

Waar kunnen we tekenen zodat deze lijn weer snel hersteld wordt??? Het is echt schandalig dat zoveel reizigers hier de dupe van zijn met al onze extra reistijd!!

Waar kunnen we tekenen zodat deze lijn weer snel hersteld wordt??? Het is echt schandalig dat zoveel reizigers hier de dupe van zijn met al onze extra reistijd!!

Er zijn ergere dingen zoals de vele uurdiensten buiten de Randstad.

Waar kunnen we tekenen zodat deze lijn weer snel hersteld wordt??? Het is echt schandalig dat zoveel reizigers hier de dupe van zijn met al onze extra reistijd!!

Er zijn ergere dingen zoals de vele uurdiensten buiten de Randstad.

Volgens mij bepaal jij niet wat voor mij storend is of niet. Bemoei je niet met alles als je niks zinnigs te zeggen hebt. 

Waar kunnen we tekenen zodat deze lijn weer snel hersteld wordt??? Het is echt schandalig dat zoveel reizigers hier de dupe van zijn met al onze extra reistijd!!

Er zijn ergere dingen zoals de vele uurdiensten buiten de Randstad.

Volgens mij bepaal jij niet wat voor mij storend is of niet. Bemoei je niet met alles als je niks zinnigs te zeggen hebt. 

Het is redelijk irritant ja. Tegelijkertijd is de overstaptijd op Rotterdam Centraal met acht minuten beperkt. Als je uitgaat van een stop van drie minuten te Rotterdam, is de extra reistijd dus vijf minuten.

Buiten West-Nederland zien we met de nieuwe dienstregeling langere reistijden van regelmatig 30 tot soms zelfs 60 minuten. Dat heeft iets meer prioriteit dan vijf minuten. 

Reageer