waarom aansluiting verzieken? | NS Community
beantwoord

waarom aansluiting verzieken?

  • 17 January 2022
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Aansluiting van Den Haag centraal naar Den Haag HS wordt stelselmatig verziekt door de dienstdoende conducteurs. Als je uitstapt en alleen het station hoef t over te steken blaast men lekker op het fluitje  en sluit de deuren. Niet een keer maar steeds. Kan je nu echt niet een minuut wachten en de mensen die aankomen in laten stappen?  Ja de trein staat al stil en opent de deuren. Dit is gewoon reizigers pesten en heeft helemaal niets te maken met op tijd vertrekken want die ene minuut haalt een intercity echt wel in en bij HS naar CS is CS het eind station dus ook geen enkele noodzaak.  

icon

Beste antwoord door Edwin 17 January 2022, 18:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Er moeten ook treinen vanuit Den Haag vertrekken en als een trein later dan gepland binnenkomt heeft dat direct gevolg voor een vertrekkende trein met een kruisend pad.

Daarnaast moeten er treinen binnenkomen vanaf de Laan van NOI. Ook daar heeft later vertrek invloed op.

Er vertrekken 6 treinen per uur van HS naar CS. 

Reputatie 7
Badge +1

Nou-weekend dus niet en zeker de mensen die (als ik) enkel op de stoppers zijn aangewezen, met nominaal 4-5 min overstaptijd (overigens niet cross-platform) maken dit zeer geregeld mee, al weet ik ook heel goed hoe die interne bedrijfsprocessen werken etc.

Nog storender is dan dat als je vergoeding claimt het ´systeem´ vrijwel steeds meldt dat er geen vertraging is geconstateerd-zal wel zo zijn dat NS voorspellende gaven van reizigers verwacht-als ik dan via R´dam zou zijn gegaan was de uiteindelijke vertraging 20 min geweest.

Andersom gaat het overigens vrijwel nooit mis, zelfs niet als die SPR tot max 5 min te laat is bij vetrek van zo´n stoptreinhalte.

Reputatie 4

Sinds de nieuwe dienstregeling zijn er geen geplande overstappen meer tussen de sprinters uit Den Haag Centraal en de intercity's richting Rotterdam. Het ligt voor de hand om de oorzaak te zoeken bij de invoering van de 5e en 6e IC richting Rotterdam, maar na wat puzzelen en schuiven met enkele aankomst- en vertrektijden kan ik eigenlijk geen reden vinden waarom deze overstappen om zeep zijn geholpen.

Reageer