beantwoord

waarom ben ik meer geld kwijt wanneer er bussen worden ingezet?

  • 20 September 2023
  • 7 reacties
  • 192 Bekeken

  • Sprinter
  • 4 reacties

Op zaterdag 9 sep ging ik van A’dam-CS naar Zandvoort, er reden geen treinen tussen Sloterdijk en Haarlem. Dus twee keer overstappen (waarbij uitchecken na busreis niet mogelijk was), totale kosten 9,30 euro. Terwijl ik vrijdag met 1 trein voor 6,50 in Amsterdam Centraal was.

Niet erg om extra reistijd te hebben, er moet tenslotte ook onderhoud moeten worden gedaan, maar waarom ik dan bijna de helft extra moet betalen, lijkt me niet helemaal fair. Volgende keer dan maar niet inchecken bij de bus?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 September 2023, 16:03

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag Iep en welkom bij de NS Community.

Ik kan me voorstellen dat je baalt vanwege de extra kosten. Waarom was het niet mogelijk om uit te checken?

Reputatie 7
Badge +3

Was het een NS bus of reguliere bus die je genomen had?

het was een NS bus en bij het instappen stond een incheckpaal maar bij het uitstappen op Haarlem station was niets te zien, alleen de reguliere poortjes om het station in te gaan. Daar heb ik bericht over gehad dat het missen van het uitchecken gecorrigeerd was obv bekende incheck gegevens.

En nu? 

Reputatie 6

Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice om dit te laten corrigeren.

Het gaat ‘maar’ om 3 euro. Maar ik vind het principieel onjuist dat je meer geld kwijt bent als reiziger.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer er tijdens werkzaamheden bussen rijden horen er bij de haltes van de NS bussen altijd tijdelijke paaltjes te staan. Het zou kunnen dat die er wel stonden in Haarlem maar dat u ze niet gezien heeft, als er veel mensen stonden te wachten zou het kunnen dat de rij mensen de paaltjes aan het oog onttrokken. In het verleden zijn er ook wel klachten geweest dat er bij sommige werkzaamheden niet overal van die tijdelijke paaltjes stonden. 

Wat je in zo'n geval zou kunnen doen als je na de bus verder met de trein moet reizen, is bij het binnen gaan van een station met poortjes bij dat poortje inchecken met een andere OV-chipkaart of bankpas en vervolgens aan de andere kant van het poortje direct weer uitchecken waarmee de incheck wordt geannuleerd. Dan heb je geen gemiste uitcheck op je OV-chipkaart waarmee je eerder ingecheckt hebt en blijft het 1 reis. 

Reageer