Waarom heet een Intercity in de de dienstregeling bij NS Sprinter?

  • 6 October 2023
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

 

Waarom wordt in de avonduren de Intercity tussen Den Bosch en Nijmegen Sprinter genoemd?

 

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek='s-Hertogenbosch&vertrektype=treinstation&aankomst=Nijmegen&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2023-10-06T20:30&firstMileModality=PUBLIC_TRANSPORT&lastMileModality=PUBLIC_TRANSPORT&disabledTransportModalities=

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat lijkt me een foutje. De 3600-serie is een IC-serie.

Reputatie 7
Badge +1

Wel een slordige. Als je niet op let en er ten onrechte vanuit gaat dat deze trein overal zal stoppen (want sprinter) dan kom je nogal bedrogen uit…

Klinkt misschien gek maar dit heeft te maken met werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal. De sprinter uit Vlissingen is nu in Roosendaal in de avond en het weekend doorgetrokken als intercity van Roosendaal naar Zwolle. Omdat de trein als sprinter is gestart in Vlissingen blijft hij de hele reis sprinter heten. Het is kennelijk niet mogelijk in het systeem om dat halverwege te veranderen. Het was overigens beter geweest de trein de hele reis als intercity te betitelen te meer daar een deel van de intercity's op het Zeeuwse stuk normaal ook op alle stations stopt en dat dus geen verwarring had gegeven.

Andersom geldt ook dat de intercity uit Zwolle in de vanaf Roosendaal wordt doorgetrokken als sprinter naar Vlissingen. Omdat die trein in Zwolle als intercity is vertrokken blijft hij daarom de hele reis intercity heten, ook op het Zeeuwse stuk.

Vanaf 11 november zou alles weer moeten kloppen.

Reputatie 3

Interessant genoeg zag ik laatst dat die in de reisplanner inderdaad als Sprinter stond aangegeven, maar op het perron (op de borden) als Intercity.

Interessant genoeg zag ik laatst dat die in de reisplanner inderdaad als Sprinter stond aangegeven, maar op het perron (op de borden) als Intercity.

Ander informatiesysteem?

Reageer