Waarom is de overstap sprinter-intercity op den haag HS zo slecht nu | NS Community
beantwoord

Waarom is de overstap sprinter-intercity op den haag HS zo slecht nu

  • 4 April 2022
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Waarom hebben ze de overstap op Den Haag HS op de intercity vanuit de Sprinter van centraal zo slecht gemaakt? De helft van de sprinters sluiten helemaal niet aan en bij de andere helft moet ik hard rennen en soms tussen de deuren springen.

Waarom kon dit vroeger wel? Altijd weer bezuinigen.

icon

Beste antwoord door bahnrider 4 April 2022, 12:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor-de echte reden is juist EXTRa treintjes-die IC (enkel door de week) is opgevoerd naar 6x per uur (door naar Leiden) en omdat zolang er nog geen 4 sporen hele stuk DHg-Rtm liggen is het kruipdoor/sluipdoor met treintjes. Overigens-dit topic is hier al enkele malen besproken-komt dat nu mede weer omdat vanwege vele covid-ziektes een deel van die extra IC is weggevallen.

Ooit zat ik op de middelbare school te Delluf en werd dat viaduct aldaar geopend-hoera, feest- van 2 naar 3 treinen per uur!

Reputatie 4

De aansluitingen tussen de sprinters uit Den Haag Centraal en de IC's richting Rotterdam zijn per 2022 vervallen. Dat je de overstap soms haalt is dus mooi meegenomen, maar volgens de reisplanner bestaat ie niet meer. Er wordt gewezen naar de komst van de 5e en 6e IC per uur, waardoor de overstappen niet meer in de dienstregeling passen. Ik heb in een ander topic al aangegeven hoe dat wél zou kunnen, en wacht pas 3 weken op een reactie…

 

Reageer