Waarom is in de nieuwe dienstregeling die “de grote steden beter met elkaar verbindt” de IC direct tussen Rotterdam CS en Amsterdam CS verdwenen? Nu moet er extra worden overgestapt op Schiphol, met extra reistijd en mogelijkheid tot vertraging als gevolg. De gewone intercity, die al sinds de invoering van de IC direct via Haarlem omrijdt, wordt ineens een aantrekkelijker alternatief, ook al is de reistijd een half uur langer. Waarom worden de twee grootste steden van Nederland zo slecht met elkaar verbonden door NS?
Waarom is de hoogte van de deuren relevant? Dat kan ik nog niet helemaal volgen.
Qua stoppositie, ja logisch. Hoewel er ook wel systemen bestaan die enge marge toelaten geloof ik. Maar dit klinkt als een uitgelezen gelegenheid om de state of the art te volgen. Daar zitten ongetwijfeld allerlei afwegingen en trade offs in, maar de capaciteit verlagen "omdat het niet anders gaat" is toch welve 'n beetje de handdoek in de ring werpen, niet?
Het gaat inderdaad om dat de deuren van de trein en het perron recht tegenover elkaar staan. De lengte van de trein maakt natuurlijk niet uit, als het perron maar lang genoeg is.
Dan lijkt zoiets me een praktische oplossing.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.