waarom is er geen aansluiting vanaf cs op de ic direct vanaf zuid ?
De NS veronderstelt ten onrechte dat het weinig uitmaakt of de Ic direct vanaf cs vertrekt of vanaf centraal . Grote delen van de stad (west, centrum, oost, watergraafsmeer, Noord) zijn nu verstoken van een ordentelijke verbinding met Rotterdam en Schiphol voor woon-werk verkeer.
in the grand scheme of things kan ik me voorstellen dat t voor NS praktisch is de IC direct via zuid te laten lopen, maar zorg dan in ieder geval voor een goede aansluiting vanaf CS!
het kan eenvoudig worden verbeterd: een snelle trein van CS naar Schiphol die in 11 minuten naar Schiphol rijdt; 2 minuten overstap op hetzelfde perron, en niemand die nog klaagt .
Bladzijde 1 / 1
De ICs rijden naar Amsterdam Zuid ook omdat er werkzaamheden in Amsterdam C zijn wat de capaciteit aldaar drukt.
Een snelle IC past verder niet als je 8x per uur wilt blijven rijden. Ja, je rijdt er 5 min langer over maar hebt tegelijkertijd genoeg aansluitingen in zowel Schiphol en Amsterdam C.
En overstappen in 2 minuten gaat niet omdat je van/naar Amsterdam C vanaf een ander perron vertrekt dan IC Direct van/naar Rotterdam C. Als je 8x per uur wilt blijven rijden moet je de boel volgens mij zo gescheiden houden.
Er rijden daar geen intercities meer omdat men persé 8 sprinters per uur wilde hebben tussen Amsterdam Centraal en Schiphol. Maar veel scherlt het niet, die sprinter doet er 16 minuten over dus u bent vijf minuten meer kwijt. Met de metro naar Amsterdam Zuid duurt ook maar toen minuten en biedt een alternatief.
Met de metro naar Amsterdam Zuid duurt ook maar toen minuten en biedt een alternatief.
Klopt zeker, maar als je alleen een NS-korting of vrijreizen-abonnement hebt betaal je dus vol tarief voor de metro. Dan toch maar de sprinter.
Met de metro naar Amsterdam Zuid duurt ook maar toen minuten en biedt een alternatief.
Klopt zeker, maar als je alleen een NS-korting of vrijreizen-abonnement hebt betaal je dus vol tarief voor de metro. Dan toch maar de sprinter.
Beide zijn voor mij geen optie. De stoptreinen zaten in de vorige dienstregeling al overvol, er was geen ruimte en geen comfort. De reistijd tussen CS en Schiphol was al 50% langer dan de IC. dat was tot vorige week, nu rijdt er helemaal geen IC meer. naar Amsterdam CS kan alleen nog via Haarlem, want de overvolle en oncomfortabele metro vergt een onhandige overstap en kost al gauw 5 euro extra per retourtje. En de overvolle en comfortabele sprinter vergt een overstap en duurt evengoed langer.
NS moet gewoon de intercity's terugbrengen en ophouden met deze onzin. Niet volgend jaar maar direct.
Uhhhh..."de reistijd tussen CS en Schiphol met de stoptreinen was 50% langer dan met een IC"
Overdrijven is ook een vak.
Maar zoals gezegd in mijn vorige bericht kun je door de werkzaamheden bij Amsterdam C de ICs op je buik schrijven.
Klopt niet. De reistijd per IC was 12 minuten, niet 15+ minuten. en de werkzaamheden bij CS zijn nu al een historische fout. Iemand moet nodig bij ProRail alle sloten en wachtwoorden veranderen zodra iedereen vrijdagmiddag naar huis is vertrokken. Ze maken alleen maar fouten.
Ok het zal allemaal wel. Klaag vooral door heeft toch geen effect.
De stoptreinen zaten in de vorige dienstregeling al overvol, er was geen ruimte
Dat zijn er nu dus wel veel meer, dus misschien moet u dat toch nog eens een kans geven. Ik reis hier dagelijks in de spits en kan regelmatig zelfs gewoon zitten.
en geen comfort.
Klopt, sprinters zijn gemaakt op efficiëntie en comfort vindt men voor korte ritjes zoals ook u hiermee maakt van ondergeschikt belang.
De reistijd tussen CS en Schiphol was al 50% langer dan de IC.
In de statistiek acht men het netjes bij kleine getallen ook absolute verschillen te vermelden omdat zaken anders enorm uitvergroot kunnen lijken. Die 50% van u betreft hier 5 minuten. Als een medicijn 1 op een miljard mensen redt en een ander medicijn 2 op een miljard, zeg je ook niet dat dat tweede 100% beter werkt.
de overvolle en oncomfortabele metro vergt een onhandige overstap en kost al gauw 5 euro extra per retourtje.
Een ritje Amsterdam Centraal-Amsterdam Zuid kost vol tarief €2,28, dus retour €4,56 dus dat overschat u toch een kleine 10% Als u dit een werkdag of 20 per maand (en dat zijn er gemiddeld nog iets meer) doet, kom ik zelfs nog lager uit met GVB Extra Flex (€3,49 per retourreis, ruim 30% minder dan uw schatting).
En de overvolle en comfortabele sprinter vergt een overstap
Dat klopt, overal directe treinen aanbieden is helaas niet haalbaar. Dan heeft u de auto opnieuw uitgevonden inclusief de bijbehorende nadelen van dat model.
NS moet gewoon de intercity's terugbrengen en ophouden met deze onzin. Niet volgend jaar maar direct.
Of u moet gaan beseffen dat het ov niet om u draait maar om het gezamenlijke belang van alle reizigers, ook op andere trajecten. Niet volgend jaar maar direct ;-)
Vanwaar deze bijdehante reactie? Je spreekt jezelf zelfs meermaals tegen.
NS is overigens compleet doorgeslagen in het ultra-frequent rijden op een aantal vaste trajecten, ten koste van de flexibiliteit en gemak die men heeft bij directe treinen. Moeten we in de toekomst serieus bij elk groter station gaan overstappen? Of legt NS gewoon weer fatsoenlijke intercity's op meer verschillende trajecten, en dan niet 8x per uur met allerlei overstappen maar gewoon 1-2x per uur zonder.
Vanwaar deze bijdehante reactie?
Zoals @Jody1991 al aangaf, komt je toon hier inmiddels wat over als zeuren om het zeuren. Vandaar de wat scherpere reactie.
Je spreekt jezelf zelfs meermaals tegen.
Ik ben benieuwd waar je dat concreet vindt want ik zie het niet.
NS is overigens compleet doorgeslagen in het ultra-frequent rijden op een aantal vaste trajecten, ten koste van de flexibiliteit en gemak die men heeft bij directe treinen.
Mee eens
Er zit een verschil tussen papier en werkelijkheid. Theoretisch ziet er nog wel prima uit, maar de praktijk is anders. Dat zit 'm bijvoorbeeld in de lage waardering voor station Amsterdam Zuid (plek 311), de grote drukte op de Noord-Zuidlijn, de langere looptijden op Amsterdam Zuid en het gebrek aan beschutting bij de overstap naar de tram en bus op Amsterdam Zuid. Overstappen worden ook in het algemeen niet gewaardeerd door reizigers.
NS is overigens compleet doorgeslagen in het ultra-frequent rijden op een aantal vaste trajecten, ten koste van de flexibiliteit en gemak die men heeft bij directe treinen. Moeten we in de toekomst serieus bij elk groter station gaan overstappen? Of legt NS gewoon weer fatsoenlijke intercity's op meer verschillende trajecten, en dan niet 8x per uur met allerlei overstappen maar gewoon 1-2x per uur zonder.
Heb persoonlijk ook liever lagere frequentie met doorgaande langere treinen, dan zeer hoge frequentie met korte treintjes op korte stukjes. Laat dat werk maar aan de echte metro over.
Het ontbreken van doorgaande intercity's tussen Schiphol en Amsterdam CS ervaar ik als een gemis. Maar ons wordt niets gevraagd, NS wil dit zo.
Klopt niet. De reistijd per IC was 12 minuten, niet 15+ minuten. en de werkzaamheden bij CS zijn nu al een historische fout. …
Wat is er precies mis met de werkzaamheden bij Amsterdam Centraal?
De perrons in Amsterdam Centraal zijn te smal voor het aantal reizigers en zullen derhalve verbreed moeten worden, dit kan gezien er geen ruimte is voor uitbreiding van de beschikbare ruimte alleen maar ten koste van de perronloze sporen (aan de zuidkant staat het monumentale stationsgebouw en aan de noordzijde is een busstation gerealiseerd). In eerste instantie zullen alle perronsporen behouden blijven, pas als er in een latere fase er een derde perron beschikbaar is op Amsterdam Zuid zal het 6e perron in Amsterdam Centraal buiten dienst gesteld worden en zal het 5e perron worden verbreed ten koste van spoor 14.
.. Iemand moet nodig bij ProRail alle sloten en wachtwoorden veranderen zodra iedereen vrijdagmiddag naar huis is vertrokken. Ze maken alleen maar fouten.
Welke fouten worden er precies door ProRail gemaakt?
…
NS is overigens compleet doorgeslagen in het ultra-frequent rijden op een aantal vaste trajecten, ten koste van de flexibiliteit en gemak die men heeft bij directe treinen. Moeten we in de toekomst serieus bij elk groter station gaan overstappen? Of legt NS gewoon weer fatsoenlijke intercity's op meer verschillende trajecten, en dan niet 8x per uur met allerlei overstappen maar gewoon 1-2x per uur zonder.
Door de door de overheid gestelde budgetten voor ProRail zal er bezuinigd moeten worden. Een van de bezuinigingen is het terugbrengen van het aantal wissels; wat vanzelfsprekend ten koste gaat van de flexibiliteit en daarmee de mogelijkheden voor het realiseren van directe treinverbindingen. Het voordeel van het scheiden van verschillende corridors is dat vertragingen niet als een olievlek uitbreiden over het gehele netwerk en zorgen voor een betere punctualiteit van het netwerk als geheel. Om het systeem als geheel aantrekkelijk te houden zullen de frequenties toe moeten nemen. Elke overstap zorgt voor een vermindering van de aantrekkelijkheid van het reizen per spoor (of welke andere vorm van OV dan ook); dit kan enigszins teniet worden gedaan door een hoge frequentie, die bij een gemiste aansluiting er voor zorgt dat de wachttijd op de volgende trein en daarmee de totale reistijd binnen de perken blijft.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.