Skip to main content

Het verbaast me dat er overdag veel treinen per uur van Amsterdam naar Amersfoort en Almere rijden, ‘s nachts geen enkele. Eens in de twee uur zou voor veel mensen een uitkomst zijn.

Hoewel het voor sommige mensen een uitkomst zou zijn, is het antwoord is dat dat bij lange na niet rendabel is.


's nachts rijdt er alleen een trein van/naar Schiphol langs een aantal ic-stations in de randstad. Verder rijden er nergens nachttreinen.

Die veel mensen zijn dat er 10 of honderden en waarom zou het een uitkomst zijn? En wie zijn dat, werkenden of stappers?


Als een gemeente wil bijdragen aan de exploitatiekosten dan wil NS best onrendabele treinen rijden en stations open houden in de nachtelijke uren.

Als voorbeeld de gemeente Hilversum die gaat bijdragen aan het laten stoppen van de nachttrein tussen Amsterdam en Utrecht. 


Er rijden BUSsen-niet elke nacht, dat is voor het aanbod dan veel adequater. Vanaf de Amstel, zoals al in tijden dat het nog FlevoDienst was en doorging tot zelfs Emmelooord.

Met die nationale trots-luchth. Schiphol schijnen, althans in het verleden, speciale afspraken gemaakt te zijn, een flink deel van hun personeel woont te Bijlmer of Almere. Al schijnt NS keer op keer bij zowat elke wijziging zich dat niet meer te kunnen herinneren


Reageer