Ten tijd van Corona en de periode van personeelstekorten zijn in de weekenden de Sprinter-verbindingen tussen Eindhoven en Tilburg/Den Bosch teruggebracht naar 1 per uur…. maar nu alles weer "normaal” is blijft NS dit doen… WAAROM ? En ALS men al zoiets doet verdeel die 2 sprinters dan gelijkelijk over het uur en niet binnen 10 minuten van elkaar waardoor wachttijden van 45+ minuten ontstaan op de tussenstations. Dit is reeds bijna een jaar het geval en begint mateloos te irriteren, zeker op een belangrijker ader van midden naar zuiden des lands
Waarom maar 1 Trein per uur in de weekenden tussen Best-Tilburg en Best-Den Bosch v.v.
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemorgen fam vd winkel. Ik heb helaas geen antwoord op je waarom vraag. De dienstregeling wordt aangepast gebaseerd op vraag en aanbod, daar waar minder reizigers zijn zal ook minder frequent treinen ingezet worden. Dat is uiteraard ook in balans met beschikbaar personeel, materieel en andere locaties die vraag hebben. Waarom dan specifiek op deze trajecten nog maar één rechtstreekse reisoptie per uur overblijft in het weekend, heb ik geen exact antwoord op.
Ik zie dat er wel een aanpassing komt voor een deel van deze trajecten in de dienstregeling van 2024: “De Sprinter tussen Dordrecht, Breda, ’s-Hertogenbosch en Nijmegen rijdt in de avonduren en in het weekend twee keer per uur, waar dat nu één keer per uur is.“ Wellicht zullen er meer voordelige aanpassingen zijn voor jouw traject. Houd onze website in de gaten voor meer informatie over de verdere wijzigingen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.