Skip to main content

Normaal in de spits vertrekt elk kwartier een trein vanaf leiden, weliswaar zal die soms tot Utrecht centraal gaan, maar vanaf daar kun je altijd verder. Nu is het echter zo dat de in spits toegevoegde treinen maar tot Alphen aan den Rijn rijden. Ik vraag mij af wat daar de reden voor is

Volgens mij is dat er maar 1 (de 8959 die om 16:38 moet vertrekken). De rest (normaal gesproken, want die van 17:08 is vandaag helemaal opgeheven zie ik).

Wat de reden is, weet ik helaas niet. Wel dat ik gisteren een paar verbaasde mensen in de trein had die naar Bodegraven hadden gewild met die trein.

Volgens mij is dat er maar 1 (de 8959 die om 16:38 moet vertrekken). De rest (normaal gesproken, want die van 17:08 is vandaag helemaal opgeheven zie ik).

Wat de reden is, weet ik helaas niet. Wel dat ik gisteren een paar verbaasde mensen in de trein had die naar Bodegraven hadden gewild met die trein.

Gisteren had ik het ondervonden ja, en vandaag zag ik toevallig het weer op de borden staan, dus ik dacht, maak er een post over. Als ik nu op de planner kijk zijn er ook vandaag meer treinen die maar tot Alphen gingen, zoals de 8965 van 18:08 of de 8967 van 18:38. Apart verhaal

Ik geloof dat dit komt om ruimte te maken op het spoor voor omgeleide goederentreinen die normaal via Tilburg en Eindhoven rijden, maar dat door werkzaamheden deze week niet kunnen en via Utrecht gaan.

Het betreft wel meer ritten: ik had er zelf dinsdagochtend in de spits last van en mijn vrouw stond gisteren vreemd te kijken in de avondspits toen haar normale trein in de andere richting niet reed.

Reageer