Ik dacht dat de Thalys en internationale trein vroeger via Sloterdijk gingen, nu zie ik ze via Muiden rijden. (Niet dat het veel uitmaakt, gewoon nieuwsgierigheid)
Waar en wanneer zag je die treinen daar rijden? Muiden ligt niet bepaald op de route naar Schiphol en je zult de Eurostar daar normaal ook niet zien tenzij er ergens een verstoring is en de trein omgeleid moet worden. De normale route is en blijft de komende 10 jaar nog via Sloterdijk.
Ik dacht dat de Thalys en internationale trein vroeger via Sloterdijk gingen, nu zie ik ze via Muiden rijden. (Niet dat het veel uitmaakt, gewoon nieuwsgierigheid)
Wat bedoel je met Muiden ?
Muiden heeft geen station of spoorlijn. Bedoel je soms via station DIemen Zuid ?
Vanaf de nieuwe dienstregeling rijdt de IC Brussel vanaf Amsterdam Zuid.
NS en NMBS: sneller en vaker per trein naar België
Maar de Eurostar blijft naar Amsterdam Centraal rijden via Sloterdijk en daarna leeg naar het emplacement Watergraafsmeer.
Zal wel Muiderpoort zijn dan, op weg van Centraal naar het emplacement.
*Ik bedoelde inderdaad Muiderpoort, niet Muiden. Bedankt voor de antwoorden, ze gaan dus naar het emplacement vermoed ik.
Iedere Eurostar gaat na aankomst in Amsterdam naar het opstelterrein Watergraafsmeer. Daar wordt de trein gereinigd en wordt de catering geladen. Voor vertrek uit Amsterdam Centraal rijden ze dan van Watergraafsmeer weer terug.
Je ziet daarom de hele dag door lege Eurostars rijden bij Amsterdam Muiderpoort.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.