Waarom sluit de sprinter vanuit Deurne op Eindhoven CS niet aan op de IC Enkhuizen? | NS Community
beantwoord

Waarom sluit de sprinter vanuit Deurne op Eindhoven CS niet aan op de IC Enkhuizen?

  • 20 March 2023
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Volgens de huidige dienstregeling vertrekt de IC in dezelfde minuut als dat de sprinter aankomt aan de overzijde van het perron. Als de sprinter nou 2 minuten eerder zou vertrekken uit Deurne (en alle volgende stations), dan zou hier een erg fijne overstap worden gecreëerd. 

Ik reis dagelijks op dit traject en omdat ik in 's-Hertogenbosch ook nog eens moet overstappen in de richting van Nijmegen duurt mijn reis door deze niet bestaande overstap een half uur langer (de IC Enkhuizen sluit in 's-Hertogenbosch aan op de IC Zwolle maar de IC Alkmaar van 9 minuten later niet). 

Het is gewoon heel frustrerend dat de trein die ik moet hebben twee keer voor mijn neus wegrijdt (op Eindhoven en op 's-Hertogenbosch). 's-ochtends in de andere richting is er wel gewoon een haalbare overstap op beide stations. Ik hoop dat hier iets aan kan worden gedaan.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 20 March 2023, 19:34

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op de NS Community Treinreiziger124.

Inderdaad vertrekt de IC richting Enkhuizen op dezelfde minuut als de aankomst van de Sprinter uit Deurne. Ik kan me voorstellen dat dit geen prettige overstap voor je is. Natuurlijk kan ik je feedback doorzetten, maar de dienstregeling is een hele puzzel. Een aanpassing is niet zomaar gemaakt. Daarom verwacht ik ook niet dat hier op korte termijn iets aan gedaan kan worden.

@Treinreiziger124

Twee minuten eerder uit Deurne vertrekken kan niet omdat de trein dan bij vertrek uit Deurne frontaal zou botsen op de IC van Eindhoven naar Venlo.

Reageer