Waarom staat de trein van Utrecht naar Venlo letterlijk altijd stil in het weiland tussen Utrecht en den bosch? | NS Community
beantwoord

Waarom staat de trein van Utrecht naar Venlo letterlijk altijd stil in het weiland tussen Utrecht en den bosch?

  • 22 September 2022
  • 16 reacties
  • 611 Bekeken

Omdat die intercity vrijwel altijd afremt en still staat mis ik mijn aansluiting maar Vught. Voorheen reed de intercity lekker door. Waarom nu niet?

icon

Beste antwoord door Edwin 22 September 2022, 17:22

Bekijk origineel

16 reacties

Waar staat de trein steeds stil?

Ik hoorde wel iets vaags over een mogelijke snelheidsbeperking op de Hedelse brug.  

 

Reputatie 7
Badge

Waar staat de trein steeds stil?

Ik hoorde wel iets vaags over een mogelijke snelheidsbeperking op de Hedelse brug.  

 

Niets vaags aan. Die trein moet voor de brug bij Zaltbommel afremmen naar 80 km/u door een defect aan het spoor en voor de brug bij Hedel voor eenzelfde defect terug naar 40 km/u. Die snelheidsbeperkingen gelde voor alle treinen, waardoor een opstroop effect ontstaat.

Reputatie 7
Badge +3

Zucht. Gelukkig kan er tussen Culemborg en Geldermalsen wel weer op volle snelheid gereden worden. </sarcasme>

Waar staat de trein steeds stil?

Ik hoorde wel iets vaags over een mogelijke snelheidsbeperking op de Hedelse brug.  

 

Niets vaags aan. Die trein moet voor de brug bij Zaltbommel afremmen naar 80 km/u door een defect aan het spoor en voor de brug bij Hedel voor eenzelfde defect terug naar 40 km/u. Die snelheidsbeperkingen gelde voor alle treinen, waardoor een opstroop effect ontstaat.

Over Hedel had ik iets gehoord maar over Zaltbommel niet. 

Waar staat de trein steeds stil?

Ik hoorde wel iets vaags over een mogelijke snelheidsbeperking op de Hedelse brug.  

 

Niets vaags aan. Die trein moet voor de brug bij Zaltbommel afremmen naar 80 km/u door een defect aan het spoor en voor de brug bij Hedel voor eenzelfde defect terug naar 40 km/u. Die snelheidsbeperkingen gelde voor alle treinen, waardoor een opstroop effect ontstaat.

Over Hedel had ik iets gehoord maar over Zaltbommel niet. 

Het is natuurlijk niet zo dat de NS en/of Prorail Tamzin overal in kent en hem op de hoogte brengt van alles wat er speelt.  Maar dankzij Edwin ben je nu ook weer op de hoogte.

Reputatie 6

Dus het traject is een maand gesloten om een snelheidsbeperking op te lossen en de volgende is nu alweer raak? Er komt een punt waarop je het vertrouwen in kennis en kunde moet opzeggen...

Reputatie 7
Badge

Dus het traject is een maand gesloten om een snelheidsbeperking op te lossen en de volgende is nu alweer raak? Er komt een punt waarop je het vertrouwen in kennis en kunde moet opzeggen...

Die werkzaamheden waren tussen Culemborg en Geldermalsen, deze 2 storingen liggen daar nog een stuk vanaf. Als Rijkswaterstaat de A2 bij Lunetten dichtgooit voor asfalteringswerkzaamheden, ga ik ook niet klagen als er vervolgens bij Leenderheide een snelheidsbeperking in gelegd wordt vanwege slecht wegdek.

Reputatie 7
Badge +3

Als Rijkswaterstaat de A2 bij Lunetten dicht wil gooien, kunnen ze beter een nieuwe wegenkaart kopen 😂

On topic, de huidige problemen hebben natuurlijk niks te maken met de vorige, maar het is wel erg zuur voor reizigers op dat traject.

Als Rijkswaterstaat de A2 bij Lunetten dicht wil gooien, kunnen ze beter een nieuwe wegenkaart kopen 😂

On topic, de huidige problemen hebben natuurlijk niks te maken met de vorige, maar het is wel erg zuur voor reizigers op dat traject.

Dat is natuurlijk wel zo maar je kunt ook niet alles voorzien en sommige dingen heb je al helemaal niet in de hand.

Reputatie 6

kan best zijn hoor, dat dit niet te voorzien is. maar Prorail ziet wel heel veel dingen niet. Het lijkt erop dat ze zelf veel te weinig last hebben van slechte prestaties. 

Is dit nog steeds de oorzaak in maart 2024? De trein reed langzaam tussen Utrecht en Den Bosch, en ik miste hierdoor mijn overstap in Sittard.

 

Was fijn geweest dit van tevoren te weten, ik kom nu te laat op mijn eerste werkdag ondanks zorgvuldige planning en 5:30u opstaan.

Ja, er is nog steeds een snelheidsbeperking tussen Utrecht en Geldermalsen. Of eigenlijk twee. 

Reputatie 7
Badge +1

Ja, er is nog steeds een snelheidsbeperking tussen Utrecht en Geldermalsen. Of eigenlijk twee. 

Er is een nieuwe dassenburcht bij Ravenstein ontdekt

Reputatie 7
Badge +1

Ja, er is nog steeds een snelheidsbeperking tussen Utrecht en Geldermalsen. Of eigenlijk twee. 

Er is een nieuwe dassenburcht bij Ravenstein ontdekt

Maar dat is een ander traject toch? Namelijk Nijmegen - Den Bosch.

Reputatie 7
Badge +1

Ja, er is nog steeds een snelheidsbeperking tussen Utrecht en Geldermalsen. Of eigenlijk twee. 

Er is een nieuwe dassenburcht bij Ravenstein ontdekt

Maar dat is een ander traject toch? Namelijk Nijmegen - Den Bosch.

Ja klopt, twee zaken door elkaar gehaald. Die snelheidsbeperking is dan nog steeds door de slappe bodem.

Ja, er is nog steeds een snelheidsbeperking tussen Utrecht en Geldermalsen. Of eigenlijk twee. 

Er is een nieuwe dassenburcht bij Ravenstein ontdekt

Er zijn nieuwe verzakkingen ontdekt tussen Houten en Culemborg 

Reageer