waarom tijdelijke wijziging (zeer ongunstig) | NS Community
beantwoord

waarom tijdelijke wijziging (zeer ongunstig)

  • 29 May 2023
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 3

Ik reis regelmatig op vrijdagavond naar Gouda of Utrecht.

Mijn normale reis is

V 18.28 dordrecht zuid

A 18.32 Dordrecht

V 18.39 Dordrecht

A 18.54 Rotterdam Centraal

V 19.05 Rotterdam centraal

A 19.42 Utrecht centraal.

 

Echter vertrekt de ic uit Dordrecht nu ineens 18.34 waardoor de aansluiting erg lastig en vaak niet haalbaar is. Eind juni is het wel weer de normale tijd.. is er een verklaring voor deze wijziging? Het kan tot 30 minuten extra reistijd zorgen.

In de weekenden rijdt sinds eind april de sprinter van Roosendaal door naar den haag centraal ipv Dordrecht en vv. (Vertrek Dordrecht zuid :33 en vv :00 vanaf Rotterdam) Echter is er soms toch weer een overstap op Dordrecht soms met goede overstap maar soms ook met lange wachttijden op Dordrecht/Rotterdam. Hoe zit dit?

Dit weekend zijn er duidelijk werkzaamheden Echter voor de andere weekenden vind ik geen duidelijke verklaring

Nog een andere vraag in de normale situatie (bijv 30 juni) waarom is dit geen officele overstap?

V 18.33 Dordrecht Zuid

A 18.37 Dordrecht spoor 3

V 18.39 Dordrecht spoor 2

A 18.54 Rotterdam Centraal.

Het is hetzelfde perron terwijl op andere stations 2 minuten wel soms een overstap is met een directe oversteek. 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 May 2023, 12:16

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Echter vertrekt de ic uit Dordrecht nu ineens 18.34 waardoor de aansluiting erg lastig en vaak niet haalbaar is. Eind juni is het wel weer de normale tijd.. is er een verklaring voor deze wijziging?

Deze wijziging in de dienstregeling zal te maken hebben met werkzaamheden op Rotterdam Centraal. Daar zijn tot eind juni de sporen 6, 7 en 8 buiten dienst, wat op trajecten rondom Rotterdam voor tijdelijke aanpassingen in de dienstregeling zorgt.
 

Nog een andere vraag in de normale situatie (bijv 30 juni) waarom is dit geen officele overstap?

Vermoedelijk omdat het aankomstspoor niet heel spoor 3 is, maar een perronfase (alleen 3b).

Badge +3

Vermoedelijk omdat het aankomstspoor niet heel spoor 3 is, maar een perronfase (alleen 3b).

Dat is vrijwel zeker, zie ook 

 

 

Reageer