waarom moest de intercity rotterdam-eindhoven van 17.44 afremmen in dordrecht om 17.56, zodat de sprinter van 17.58 voor kon gaan? Nu rijden we er achter aan en missen dus de aansluiting in breda. Staan we weer bijna een half uur te wachten.
waarom wordt intercity vertraagd om achter sprinter te blijven?
Beste antwoord door Julian
Ik heb zelf even heerlijk vakantie, dus ik heb geen idee wat er vandaag allemaal gebeurd is (ik lees het net pas bij de NOS), maar in dit soort situaties is er een afhandelingsprotocol voor het omleiden van de treinen. Dat betekent dat de treinen dus een nieuwe dienstregeling krijgen waar ze zich aan moeten houden. Bij deze treinen (de treinserie 1100) is dat normaal gesproken dat deze omrijden via Dordrecht en dan iets minder dan 20 minuten later op station Breda arriveren, achter de sprinter. Vervolgens staat de trein daar een ruime 10 minuten stil, om dan met +30 minuten in de reguliere dienstregeling weer verder te rijden.
Daarmee moet dus de intercity inderdaad achter de sprinter aanrijden vanaf Dordrecht. Omdat een dienstregeling moet voldoen aan bepaalde veiligheidsnormen waaronder de tijd die tussen twee treinen zit, kan de intercity niet voor de sprinter uit. De capaciteit op het spoor is er eenvoudigweg niet.
Het klopt dus geheel dat de IC achter de SPR aan heeft gereden en dat is geheel volgens de gewijzigde dienstregeling die de trein heeft gekregen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.