Skip to main content

Op twitter vraagt iemand of de extra treinen voor Zandvoort tijdens de Grand Prix gevolgen heeft voor de rest van de dienstregeling. 

Door 2 afzonderlijke medewerkers wordt gezegd dat dit geen gevolgen heeft. Hoe kan dit nu?? Zo zet je reizigers moedwillig op het verkeerde been.

@Sneltram 

Ik vind het nogal meevallen met die inkrimpingen elders.

Dat is het niet. Er is ook in het F1-weekend een groot personeelstekort. En dat gaat het hele land merken. Het is maar waar je de prioriteiten legt. Die liggen duidelijk bij Zandvoort. Je kan inmiddels in de reisplanner zien hoe de dienstregeling er in het F1-weekend uit komt te zien. Kortweg wordt overal de treindienst teruggeschroefd naar het absolute minimum, zodat Amsterdam - Zandvoort kan blijven rijden. Of dat een verstandige en verdedigbare keuze is, laat ik in het midden. Maar ik denk dat je netto in dat weekend niet meer treinen hebt dan een andere weekend. Ze rijden alleen op een andere plek. 

Toch merkwaardig dat het personeelstekort en uitvallende treinen ineens opgelost is in het F1 weekend.

Uitleg graag!

Zeker.

De dienstregeling wordt grootschalig aangepast. Morgen zichtbaar in de NS-planner en nu alvast in diverse andere openbare databronnen achter deze reisplanner.

Maar webcare kan toch ook gewoon lezen vanaf de website? Dit is echt niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ik zag nu 2 afzonderlijke medewerkers het verkeerde verhaal vertellen. Volgens mij is Sneltram ook actief op dit forum.

Reageer