Waarom zulke korte treinen in de spits? | NS Community

Waarom zulke korte treinen in de spits?

  • 25 August 2022
  • 9 reacties
  • 439 Bekeken

Traect Gouda-Utrecht, 25-8 8:09.

Voor de 2e keer deze week staan in de 1e klas ls haringen in een ton. Wanneer worden er weer normale treinen ingezet ipv van absurd korte treinen?


9 reacties

Spijtig dat je trein te kort was. Ik kan de melding voor je doorzetten, je kan dit ook zelf via de app doorgeven. Of en wanneer je verbetering hierin zal bemerken durf ik helaas niet te zeggen.

Spijtig dat je trein te kort was. Ik kan de melding voor je doorzetten, je kan dit ook zelf via de app doorgeven. Of en wanneer je verbetering hierin zal bemerken durf ik helaas niet te zeggen.

Heel graag Maxime, ik heb rugklachten en sta mezelf echt te verbijten tijdens staand reizen om het vol te houden. Dat korte ritje naar Utrecht is een mega slecht begin van mijn dag.

Reputatie 7
Badge +1

Spijtig dat je trein te kort was. Ik kan de melding voor je doorzetten, je kan dit ook zelf via de app doorgeven. Of en wanneer je verbetering hierin zal bemerken durf ik helaas niet te zeggen.

Heel graag Maxime, ik heb rugklachten en sta mezelf echt te verbijten tijdens staand reizen om het vol te houden. Dat korte ritje naar Utrecht is een mega slecht begin van mijn dag.

Tsja je kan het leuk vinden dat zo'n melding wordt doorgezet. Ik zit al een tijdje op dit forum en ik zie dit soort berichten heel vaak voorbijkomen en kan mij zelf helaas niet aan de indruk onttrekken dat hier bijzonder weinig mee gedaan wordt. Het obligate excuus is bijna altijd personeelstekort.

Ik verwacht zeker de eerste maanden geen enkele verbetering. 

Er is woensdag de hele dag gestaakt in het noorden en ik bang dat daardoor op donderdagmorgen veel materieel voor deze intercitylijn op de verkeerde plaats stond. 

Reputatie 7
Badge +3

Staan met 1e klaskaartje en degenen die zich verder in de 1e klas bevonden hadden allen een 1e klaskaartje?

Staan met 1e klaskaartje en degenen die zich verder in de 1e klas bevonden hadden allen een 1e klaskaartje?

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Reputatie 7

Bij te korte treinen is er helemaal geen ruimte voor een klassering.  Wel voor een GTbD (Geld Terug bij Declassering) regeling. Mijn mening.

Reputatie 7
Badge +3

Bij te korte treinen is er helemaal geen ruimte voor een klassering.  Wel voor een GTbD (Geld Terug bij Declassering) regeling. Mijn mening.

Is dat zo? Waar in de voorwaarden kan ik dat vinden? Voor zover ik weet mag je alleen in de 1e klas met een 2e klaskaartje zijn als een conducteur daar toestemming voor heeft gegeven. Is die toestemming niet gegeven dan mag je daar niet eens met een 2e klaskaartje staan.

Juist bij volle treinen willen mensen wel eens upgraden, maar volgens @BrunoEst is dat niet nodig want deklassering. En wie bepaalt dan dat een trein vol is? Mensen roepen dat al snel om zonder bijbetaling in de 1e klas te gaan zitten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet zo. @BrunoEst schrijft er duidelijk bij dat het zijn mening is.

Reageer