Wachten op vertraagde trein | NS Community
beantwoord

Wachten op vertraagde trein

  • 22 February 2022
  • 6 reacties
  • 292 Bekeken

De eerste trein vanuit Ede-Wageningen naar Schiphol (05:58) is door jullie uit de dienstregeling gehaald ivm het tekort aan personeel. Uiteraard alle begrip hiervoor. Nu moet ik de eerste trein nemen van 06:12, maar die komt vaak vertraagd aan in Utrecht. Hierdoor mis ik mijn overstap naar de trein naar Schiphol. Ik moet nu een half uur wachten op de volgende trein. Al met al kom ik, mede door het uitvallen van de directe verbinding naar schiphol, 45 minuten te laat aan op mijn werk. Ik mis de overstap in Utrecht op enkele minuten. Is het een idee om de trein in Utrecht een paar minuten te laten wachten zodat iedereen (die normaal gesproken de eerste trein hebben) alsnog redelijk op tijd aankomen op het werk?

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 February 2022, 10:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Waarschijnlijk is dit niet mogelijk, omdat dan andere mensen hun aansluiting missen. Omdat je wel meer dan 30 minuten vertraging hebt, kun je Geld terug bij Vertraging aanvragen via de website van NS. 

Reputatie 7

Waarschijnlijk is dit niet mogelijk, omdat dan andere mensen hun aansluiting missen. Omdat je wel meer dan 30 minuten vertraging hebt, kun je Geld terug bij Vertraging aanvragen via de website van NS. 

Dat klopt, maar heeft RK1976 niet veel aan, op tijd op het werk zijn is in deze situatie eigenlijk niet meer mogelijk. Ik moet ook op tijd beginnen en kan niet zeggen dat ik regelmatig waarschijnlijk 45 min. later kom.

Ik vraag me wel af waarom die trein van 6.12 zo vaak vertraging heeft. Daar zou NS aandacht aan moeten geven.

Ik zie in de reisplanner ook een optie om een trein om 5.53 uur te nemen en via Amersfoort te reizen, dan komt u slechts 11 minuten later aan op Schiphol dan met de trein van 6.12 uur via Utrecht en u heeft 10 minuten overstap tijd op Amersfoort.

Overigens heb ik eens terug gekeken hoe vaak die trein nu echt te laat is op Utrecht en dat valt reuze mee, vaak gaat het maar om 1 minuut alleen vanmorgen was het meer in februari.

 

Vandaag, 25 februari, wederom in de trein van 06:12, en vertraagd. Weer de overstap missen en wederom te laat. Geen omroep, geen informatie. Niets. Nogmaals ik heb alle begrip voor de tekorten aan personeel ivm uitval. Maar als je dan een trein schrapt on 05:58, zorg dan ten minste dat de overstap wordt gewaarborgd. De optie via Amersfoort is met de Valleilijn en daar moet ik voor betalen (omdat NS een trein schrapt). Beetje apart…

Dat lijkt me inderdaad erg frustrerend, RK1976. Ik meld het, zodat mijn collega's hiervan op de hoogte zijn!

Badge +3

Omreizen via Amersfoort kost je inderdaad het verschil tussen € 16,21 en € 10,26 (2e klas 40% korting).

Je komt dan wel 'gegarandeerd’ om 7.22 aan op Schiphol, terwijl dat via Utrecht pas om 7.41 is bij een gemiste overstap.

Bij Treinreizen met GPS (de proef die nu loopt voor enkele mensen) zou je op dit moment gewoon via Amersfoort kunnen reizen zonder extra kosten, maar dat gaat helaas veranderen zodra dit gekoppeld wordt aan de Reisplanner.

Via Amersfoort is namelijk geen regulier advies, wél als je met een extra overstaptijd van 5 minuten plant maar dan betaal je na de proef (net zoals nu met een ov-chipkaart) dus ook voor de omreis. :disappointed_relieved:

Wellicht zou het personeel nog een oogje dichtknijpen als je met een e-ticket Ede-Wageningen - Schiphol in de 5.33 naar Amersfoort zit, maar ja dan heb je geen korting.

Reageer