beantwoord

Wanneer komt de DDZ weer in dienst?

  • 23 September 2021
  • 4 reacties
  • 1255 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik vraag me af wanneer het materieel DDZ weer in dienst komt. Ik mis deze trein vooral in de spits. Vaak word op mijn traject een ICM-3 ingezet die veel te vol zit. De DDZ zat vaak veel minder vol..

icon

Beste antwoord door Sanne NS 23 September 2021, 22:01

Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Sebastian L en welkom op de NS Community! 

Een goede vraag! Ik heb hier gelezen dat de treinen sinds december 2020 uit de dienstregeling gehaald in verband met problemen met trillingen in de treinen. Helaas is nog niet bekend wanneer deze weer in gebruik zullen worden genomen. 

In ieder geval niet meer voor ingang van de nieuwe dienstregeling in december. De vraag wanneer dan wel is nog helemaal open.

Reputatie 7
Badge +1

Er lopen nu blijkbaar proeven/tests met aangepaste systemen, als ik me goed herinner is daar recent door een van de deskundige machinisten hierover bericht. Uitslag nog geheel onbekend en dus ook of dat economisch loont en zo ja, wanneer dan de boel is verbouwd. Een handiger iemand als ik kan vast wel een linkje maken naar die posting. DUS; nog niks is zeker.

Vanaf 6 december keert de DDZ weer terug in dienst:

Vanaf 6 december kunnen reizigers de eerste DDZ-treinen weer tegenkomen in de dienstregeling. De DDZ-treinstellen hebben een ander type remsysteem gekregen en een Real Time Monitoringssysteem is ingebouwd. Ook gaan we de DDZ-treinen vaker onderhouden. Deze aanpassingen volgen na meldingen van collega’s over trillingen van dit type trein. 

Lees meer: https://nieuws.ns.nl/ddz-treinen-vanaf-6-december-weer-terug-op-het-spoor/

Reageer