beantwoord

Wanneer komt de extra sprinter Gouda Goverwelle - Rotterdam terug?

  • 5 December 2023
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Vorig jaar is volgens de NS ‘tijdelijk’ de extra spits sprinter tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam uit de dienstregeling gehaald. Ik dacht deze zomer gelezen te hebben dat deze sprinter in de nieuwe dienstregeling terugkomt maar in de planner staat deze niet? Vanuit Nieuwerkerk aan den IJssel kun je nu slechts 2 x per uur in de spits naar Rotterdam reizen, dat is echt te weinig gezien het aantal reizigers. 

Weet iemand hoe het hiermee staat? 

icon

Beste antwoord door Bemined 5 December 2023, 18:18

Bekijk origineel

3 reacties

Deze sprinter keert in 2024 inderdaad nog niet terug, zo viel te lezen in de adviesaanvraag die afgelopen zomer aan de consumentenorganisaties verzonden is. De reden hiervoor is nog altijd het personeelstekort. De sprinter blijft wel onderdeel van de concessie dus de NS moet zich blijven inspannen om nieuw personeel te werven zodat deze trein in 2025 wel weer kan gaan rijden, maar of dat gaat lukken is afwachten.

Ik hoop ook zo dat deze terugkomt. Het is bijna niet te doen zo. Ga regelmatig maar een stuk met de auto om binnen een fatsoenlijke tijd op mijn werk te komen. Beetje omgekeerde wereld…

De sprinter blijft wel onderdeel van de concessie dus de NS moet zich blijven inspannen om nieuw personeel te werven zodat deze trein in 2025 wel weer kan gaan rijden, maar of dat gaat lukken is afwachten.

Voor de huidige concessie zijn twee sprinters per uur voldoende. En voorlopig geldt voor de concessie 2025:hetzelfde tenzij dat in de definitieve versie nog verandert.

Overigens is het laatste plan van NS om extra spitsreinen niet meer te laten terugkeren tenzij ze voor de capaciteit absoluut noodzakelijk zijn of door de regionale overheid worden gesubsidieerd.

Reageer