beantwoord

Weesp - Tiel en Weekend Vrij

  • 31 March 2024
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Voor coronacrisis ging ik vroeger weleens vaker van Weesp naar Tiel en v.v.. Maar tijdens en sinds de coronacrisis niet meer. Omdat ik het niet essentieel vond om zomaar voor mijn lol vaak te gaan reizen met de trein. Nu is de coronatijd achter de rug en ik heb gekeken dat ik de dienstregeling in het Weekend (vooral op zaterdags) tussen Weesp en Tiel best wel een beetje ingewikkeld vind. Dan moet ik vaak via Amsterdam CS of Amsterdam Zuid naar Utrecht reizen en eigenlijk 2 keer overstappen. Waarom vaak met een omweg en twee keer overstappen? En ook vaak te krappe aansluitingen? Ik vind het ook jammer dat treinserie 5700 nooit in het weekend rijdt, want als die had gereden op zaterdags dan had ik wel wat meer de tijd gehad om over te kunnen stappen in Utrecht als ik vanuit Weesp richting Tiel moet. Maar ik ben bang dat ik voorlopig dan geen NS Flex Weekend abo kan nemen, vanwege de krappe aansluitingen en ook vaak mijl om zeven om daar naar toe te kunnen komen. Anders was voor mij zo'n  NS Weekend abo wel inderdaad aantrekkelijker geweest voor me, maar mocht voor nu helaas niet baten. Ik hoop dat er vooral kritischer naar gekeken kan worden? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 31 March 2024, 10:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Helaas kan NS niet voor iedereen een trein op maat laten rijden.

Badge +3

NS heeft aangekondigd volgend jaar de 5700 ook weer te gaan rijden op vrijdag, zaterdag en zondag.

NS heeft aangekondigd volgend jaar de 5700 ook weer te gaan rijden op vrijdag, zaterdag en zondag.

Eerst maar eens afwachten of daar überhaupt iets van terecht komt. Vorig jaar kondigde NS in februari ook opschalingen aan en in september werd het grootste deel daarvan alsnog afgeblazen.

NS heeft aangekondigd volgend jaar de 5700 ook weer te gaan rijden op vrijdag, zaterdag en zondag.

Dank voor je antwoord Tochjo. 😁

Reageer