Vond het wel een geinige topic, omdat het altijd wel aan de orde is
De leukste die ik kon vinden was de GreenCityTrip trein naar Praag op 18 febrauri 2022 (je weet wel... Storm Eunice...). Bijzonder dat deze überhaupt reed, maar dat terzijde...
Deze is met 620 minuten vertraging aangekomen in Amsterdam, de originele aankomsttijd zou 20:27 zijn en is dus de volgende dag om 06:47 aangekomen .
Uiteindelijk is deze trein met 22 uur vertraging in Praag aangekomen .
Maar is er ook een reguliere trein met zoveel vertraging geweest?
Ben benieuwd!
Bladzijde 1 / 1
Wat persoonlijke records dan. Zo ben ik ooit eens gestrand met de laatste trein van de avond. Ongeveer 5 kilometer voor de eindbestemming kwam er helaas een ree onder de trein, deze heeft toen vermoedelijk de ATB-spoel geraakt waarna deze onbruikbaar is geworden. Uiteindelijk met ruim 50 minuten vertraging en dus zonder ATB-snelheidsbewaking thuis aangekomen.
Heb ook nog wel eens een internationale trein uit Duitsland met +180 over moeten nemen.
Deze vertraging was een hele bijzondere, iets wat ik nooit meer ga vergeten. Leuk dat dit na 2,5 jaar ter sprake komt.
Trein 13491 is met 8 uur vertraging uit Bd vertrokken en 10 uur vertraging aangekomen in Asd, waar deze trein kon niet vertrekken door een boom op het spoor en veel andere schade. Bij aankomst in Asd had de trein in Praag moeten zijn.
Op Utrecht Centraal stond deze trein in de ochtend aangekondigd op de CTA, met daaronder alleen opgeheven treinen. Best raar om (uit mijn hoofd) ergens tussen 05:00 en 06:00 een trein te zien met vertrektijd 21:28. Veel reizigers wachte op die trein.
Die trein is uiteindelijk als 13423 naar Kaldenkirchen gegaan (foto van deze trein). Ten opzichte van het oorspronkelijke vertrektijd in Utrecht was de vertraging ongeveer 17 uur. Alle vakantiegangers waren ondertussen huiswaarts gekeerd en slechts een enkeling kwam opdagen.
Moet erbij zeggen, de mensen welke ik sprak waren onlangs de vertraging positief en de sfeer was gezellig. Ik heb wel eens bij vertraging van enkele minuten meer geklaag gehoord.
Doordat de trein in Kaldenkirchen een andere nummer kreeg, verdween de trein uit het Nederlandse systeem. Ergens had ik op internet kunnen vinden dat de trein bijna 1 dag vertraging aan was gekomen in Praag.
Of dit een record is weet ik niet, maar zeer vermoedelijk wel. Maar bijzonder is het in ieder geval wel.
Deze vertraging was een hele bijzondere, iets wat ik nooit meer ga vergeten. Leuk dat dit na 2,5 jaar ter sprake komt.
Ik heb er ooit ergens iets over gelezen maar kon niet meer terug vinden waar dat was, uiteindelijk na wat info bij elkaar sprokkelen ben ik tot dezelfde informatie gekomen als jij.
(En Storm Eunice was aanwezig in de nacht van mijn verjaardag, alles daarom heen is dus moeilijk te vergeten )
Ik dacht dat het op dit forum was (misschien dat het originele topic gearchiveerd is?), maar kan het niet meer terug vinden .
Moet erbij zeggen, de mensen welke ik sprak waren onlangs de vertraging positief en de sfeer was gezellig. Ik heb wel eens bij vertraging van enkele minuten meer geklaag gehoord.
Ik bedoel, ik zou al enorm blij zijn dat ie nog reed ookal was het met enorme vertragingen (en dat weekendje Praag was natuurlijk opeens maar 1 dag Praag )
Ik heb wel ooit een trein in de reisplanner gezien met 999 minuten vertraging, maar ik vermoed eerder dat dit gewoon een bug was, want na het refreshen was ie verdwenen.
Volgens mij was dit een sprinter naar Dordrecht vanaf Rotterdam Centraal die uiteindelijk niet reed door inzet van hulpdiensten.
Ik meen dat een paar jaar geleden (pre-corona in mijn herinnering) een trein terug naar Nederland wegens een overstroming ca. een dag vastzat in Oostenrijk. Kan GreenCityTrip of iets vergelijkbaars geweest zijn.
Kanshebbertje?
Huh? Deze trein heeft helemaal geen vertraging? Althans niet zo veel…
Inmiddels is het reisadvies verdwenen, het zal dus een foutje zijn in de app…
Blijkbaar verdween het advies gelijk nadat ik het meldde op X , daar zijn ze dan wel snel bij.
Kanshebbertje?
Ik dacht dat ik wel heel wat gezien had in alle jaren in dienst maar deze is nieuw! Gelukkig leek het maar om een foutje te gaan want 6+ uur is nogal wat.
Het is nog erger bijna 7 ½ uur.
Ik vraag me toch af hoe het alleen fout staat in de NS reisplanner.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.