beantwoord

werkzaamheden Almere CS-Amsterdam Zuid

  • 13 January 2023
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 2

Dit weekend zijn er werkzaamheden tussen Almere Centrum en Amsterdam Zuid en is de dienstregeling aangepast. Reizen vanuit Almere CS naar Hoofddorp zou via Amsterdam Centraal moeten heeft de NS-app aan. 

Maar volgens dezelfde NS-app rijdt er zaterdag wel een trein van Almere VS via Schiphol naar Hoofddorp.
Kan in nu wel of niet reizen vanuit Almere CS naar Schiphol en verder naar Hoofddorp of moet ik via Amsterdam CS? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 January 2023, 20:06

Bekijk origineel

8 reacties

Inderdaad is de informatie onder werkzaamheden tegenstrijdig met wat er in de reisplanner staat. Ik zou de reisplanner aanhouden, die is meestal betrouwbaar.

Het lijkt er op dat de intercity's uit Almere naar Amsterdam Centraal gaan maar dat de sprinters via Duivendrecht-Zuid rijden.

Reputatie 2

Er staan geen intercity’s in de NS App ingepland dit weekend. 

Er staan geen intercity’s in de NS App ingepland dit weekend. 

Nee, die rijden vanaf Almere naar Amsterdam Centraal en eindigen daar.

Tamzin heeft gelijk. De Intercity´s eindigen op Amsterdam Centraal. De Sprinter gaat wel via Amsterdam Zuid - Schiphol naar Hoofddorp. Je kan het beste morgen ochtend voor vertrek nogmaals de Reisplanner raadplegen, maar de reisplanner zou nu al definitief moeten zijn voor morgen. Ik zal een melding maken over de tegenstrijdige informatie die te lezen is op de pagina voor de werkzaamheden.

Badge +3

Wellicht geeft dit al wat meer duidelijkheid https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/12047-14-januari-2023-werkzaamheden-schiphol-lelystad

De sprinters rijden dus gewoon, behalve tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum.

Reputatie 2

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/12047-14-januari-2023-werkzaamheden-schiphol-lelystad


Er staat het volgende:  

Advies

Reizigers tussen Schiphol Airport en Almere Centrum en Lelystad Centrum v.v. reizen via Amsterdam Centraal.

Maar de app geeft nog steeds aan dat ook via Almere en Schiphol een sprinter naar Hoofddorp gaat en v.v. 

*Wat moet ik nu aanhouden, want in wil eigenlijk via Schiphol naar Hoofddorp! 

Badge +3

Iets verder op de pagina, onder Aangepaste dienstregeling, kunt u precies zien wat de gevolgen zijn voor de dienstregeling. Daar ziet u dat de sprinter die normaal rijdt tussen Almere Oostvaarders, Schiphol Airport en Hoofddorp vandaag dus niet rijdt tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum, en wel gewoon tussen Almere Centrum en Hoofddorp. U kunt dus wel per trein van Almere via Schiphol naar Hoofddorp.

In het algemeen is het advies: gebruik de reisplanner, die is aangepast aan de werkzaamheden en toont alleen treinen die wel rijden.

Reputatie 2

Bedankt, wel verwarrend die teksten! 

Reageer