wijziging weekenddienstregeling | NS Community

wijziging weekenddienstregeling

  • 8 November 2022
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Elke zondag reis ik tussen Tiel Passewaaij en Houten Castellum. Eerder was dit 2x per uur mogelijk, tegenwoordig slechts 1xper uur. Daarnaast vindt NS het blijkbaar nodig om dan slechts 1 treinstel in te zetten. Elke zondag puilt de trein van 11.41 uur uit en het lijkt wel steeds erger te worden! Wellicht een idee om toch maar met 2 treinstellen te gaan rijden??? Hier wordt niemand blij van, je zit of staat als sardientjes in een blik...


5 reacties

Elke zondag reis ik tussen Tiel Passewaaij en Houten Castellum. Eerder was dit 2x per uur mogelijk, tegenwoordig slechts 1xper uur. Daarnaast vindt NS het blijkbaar nodig om dan slechts 1 treinstel in te zetten. Elke zondag puilt de trein van 11.41 uur uit en het lijkt wel steeds erger te worden! Wellicht een idee om toch maar met 2 treinstellen te gaan rijden??? Hier wordt niemand blij van, je zit of staat als sardientjes in een blik...

Dit is het nieuwe servicemodel van NS waarbij er in het weekend buiten de Randstad nog maar sporadisch treinen rijden. Officieel vanwege personeelstekort.

Reputatie 7
Badge +3

Afgelopen zondag was de trein korter dan in eerste instantie gepland. Er was een 6-delige sprinter gepland, dit is later gewijzigd naar 4 delen.

Een week eerder reed de trein wel met twee treinstellen van elk 4 delen.

Overigens vindt NS de trein sowieso elke week ‘Rustig'.

Reputatie 7
Badge +1

Overigens vindt NS de trein sowieso elke week ‘Rustig'.

Dus het beste een volle trein melden:

https://volletreinen.nl/

Overigens vindt NS de trein sowieso elke week ‘Rustig'.

Die informatie over de drukte is nutteloos omdat er meestal niets van klopt. NS kan daar beter mee stoppen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik bedoelde het dan ook enigszins sarcastisch.

Drukte lijkt NS sowieso niks meer te interesseren. Zoals het eigen personeel onlangs al zei:

"Drukte in de trein maken we dagelijks mee. Er is een app waarin we kunnen melden of een trein te druk is. Maar zelfs na een jaar waarin je mensen als sardientjes in een blik moet vervoeren, is daar niets meegedaan."

Reageer