beantwoord

Wisselende vertrektijd

  • 29 November 2022
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Wekenlang vertrek ik van de Vink om 724u richting Hoorn en stap ik over op centraal. Ineens was die trein verdwenen en werd het 721u richting Lelystad. Nu is dat paar weken zo geweest en nu bestaat die optie niet meer en staat in de app weer dat ik om 724u weg moet. Hoe komt dit? Er is geen nieuwe dienstregeling nog. Moet ik nu echt elke dag in de app blijven kijken om te zien hoe laat ik op de Vink moet staan? 

icon

Beste antwoord door Martin7182 29 November 2022, 07:54

Bekijk origineel

3 reacties

Dat zal ongetwijfeld komen door de werkzaamheden rond Schiphol - Amsterdam Zuid, die nu afgerond zijn. Tijdens de werkzaamheden reden er meer treinen via Amsterdam Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

En om je andere vraag te beantwoorden:

Moet ik nu echt elke dag in de app blijven kijken om te zien hoe laat ik op de Vink moet staan? 

Dat is wel hoe NS het graag ziet, ja. En het kan vervelende verrassingen voorkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Die van 7:24 richting Hoorn is de normale trein volgens de jaardienstregeling. Maar tijdens de werkzaamheden bij Schiphol reed die pas vanaf Hoofddorp en dus niet vanaf Den Haag. In plaats daarvan reed de trein naar Lelystad weer eens doordeweeks vanaf Den Haag met een vertrektijd van 7:21 vanaf De Vink. Als er ergens werkzaamheden zijn kan de dienstregeling elders ook wel eens aangepast worden, hierdoor is het zeker aan te raden om je reis te plannen. 

Reageer