Skip to main content

Beste NS,

is het mogelijk om de reisdatum van mijn ticket te veranderen van 30/05/2022 naar 02/06/2022.     Het gaat om een 2e klas kaartje van schiphol naar Breda. 
 

Of us het mogelijk het bedrag terug te storten zodat ik zelf een nieuw kaartje kan kopen?

gr, KVE

 

 

Moderator edit: Persoonlijke gegevens verwijderd.

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.


Beste PHA Versteijnen,

Wij kunnen op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niets doen. Volgens de voorwaarden die aangevinkt voor gelezen zijn, maar blijkbaar niet gelezen zijn, had je kunnen lezen dat restitutie en/of wijzigen na aankoop van een e-ticket niet mogelijk is.

Voor niet gedownloadde tickets zie verder reactie van @Tochjo 


Beste NS,

is het mogelijk om de reisdatum van mijn ticket te veranderen van 30/05/2022 naar 02/06/2022.     Het gaat om een 2e klas kaartje van schiphol naar Breda. 

 

​​​​​​Helaas lezen nog steeds veel mensen de voorwaarden voor etickets niet voor ze dat kopen. Daar staat duidelijk dat deze na aankoop niet gewijzigd of geannuleerd kunnen worden.

Daarnaast is er geen enkele reden om etickets dagen van te voren te kopen. En zeker niet als je niet weet op welke dag je vliegtuig wel/niet gaat.


​​​​​​Daarnaast is er geen enkele reden om etickets dagen van te voren te kopen.

Er zijn e-tickets waarmee je tien procent korting krijgt op de ritprijs als je ze minimaal vier dagen van tevoren koopt (enkele reis, dagretour).


​​​​​​Daarnaast is er geen enkele reden om etickets dagen van te voren te kopen.

Er zijn e-tickets waarmee je tien procent korting krijgt op de ritprijs als je ze minimaal vier dagen van tevoren koopt (enkele reis, dagretour).

Dan neem je dus bewust het risico, daar krijg je ook die korting voor. Als het dan onverhoopt een keer misgaat moet je ook niet klagen 


Reageer