Skip to main content

Absurd dat NS niet per mail bereikbaar is

  • 5 September 2023
  • 30 reacties
  • 804 Bekeken

Het is toch absurd dat de NS klantenservice niet per mail bereikbaar is. Wel via X (Twitter) en Facebook, waar ik principieel geen gebruik van wil maken om als Nederlander te communiceren met een Nederlands bedrijf. Het zijn beide publicatie-platforms, en ze zijn verantwoording verschuldigd aan de Amerikaanse overheid.

De Chat is hopeloos en bovendien wordt er geen historie bijgehouden. Als ik niet zeker weet dat ik de computer de komende 2 uur aan kan laten staan, begin ik er maar niet meer aan.

Ik ben er van overtuigd dat dit ontmoedigingsbeleid is. PostNL idem dito, en probeer je Postcodeloterij maar eens op te zeggen.

Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid hier wetgeving voor introduceert. In Spanje is er een wet dat grote bedrijven binnen 3 minuten een telefoongesprek moeten beantwoorden met een echt mens. Dat hoeft van mij niet (maar er zijn, zeker onder ouderen, natuurlijk veel mensen die helemaal geen X en Facebook kunnen gebruiken). Mail moet dan zeker meegenomen worden. Ik wil een bericht aan NS sturen, met 3 bijlagen, met mail ben ik in 5 minuten met 1 bericht klaar en ik verwacht niet binnen 5 minuten een antwoord.

Waarom heeft de NS geen email adres voor klantenservice ?

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb precies hetzelfde als topicstarter. Veel Nederlandse bedrijven hebben overduidelijk een callcenter in Suriname staan. En daardoor is de service beneden alle peil. De mensen geven standaard antwoorden die niet kloppen, en er is de hele tijd verwarring en desinteresse want ze gebruiken de diensten zelf niet dus weten niet waar ze het over hebben. Dit is zeer zeker ontmoedigend. Als ik een klacht wil indienen over de twee nare, onprofessionele gesprekken die ik net heb gevoerd die mij totaal niet hebben geholpen, moet ik hetzelfde nummer bellen en me door een keuzemenu heen worstelen en krijg ik dezelfde mensen aan de lijn. Het is echt een klucht. Je kunt gewoon nergens met je vraag terecht voor een normale afhandeling en ja, dit soort onbereikbaar zijn is een bewuste keuze.

Je kunt NS klantenservice bereiken via telefoon, X, Facebook en chat.

Ik geloof niet dat ik daar een vraag over stelde? Wist je dat er mensen zijn die geen Facebook of X gebruiken? 

Je wilde een klacht indienen en ik gaf de mogelijkheden. NS is niet per mail bereikbaar, maar je kunt wel een brief schrijven. Verwacht alleen niet direct antwoord.

Reputatie 7

@AnoukStuart

Je kan grote verzekeringsmaatschappijen mailen, je kan Schiphol mailen, je kan allerlei buitenlandse spoorwegen mailen of via online contactformulier bereiken (inclusief de Belgische NMBS die je binnen een paar dagen gewoon antwoord stuurt), je kan AH en Jumbo mailen, maar NS….. nee….. zij doen het niet. Helaas, want er is nog altijd grote vraag naar denk ik (ook te merken aan de vragen erover die je op dit forum regelmatig langs ziet komen) ondanks eventuele nadelen van e-mail. En mensen hoeven niet altijd direct antwoord…… De sociale mediakanalen hebben net zo goed hun nadelen…. alsof chat en X zo geweldig zijn…. 

Voor velen is gewoon e-mailen, net zoals je op je werk doet, het fijnst...

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@AnoukStuart

Je kan grote verzekeringsmaatschappijen mailen, je kan Schiphol mailen, je kan allerlei buitenlandse spoorwegen mailen of via online contactformulier bereiken (inclusief de Belgische NMBS die je binnen een paar dagen gewoon antwoord stuurt), je kan AH en Jumbo mailen, maar NS….. nee….. zij doen het niet. Helaas, want er is nog altijd grote vraag naar denk ik (ook te merken aan de vragen erover die je op dit forum regelmatig langs ziet komen) ondanks eventuele nadelen van e-mail. En mensen hoeven niet altijd direct antwoord…… De sociale mediakanalen hebben net zo goed hun nadelen…. alsof chat en X zo geweldig zijn…. 

Voor velen is gewoon e-mailen, net zoals je op je werk doet, het fijnst...

 

 

NS is o.a. gestopt met email en contactformulier vanwege grote achterstanden in beantwoorden.

Op de enige mailmogelijkheid, reactie op afwijzing geld-terug-bij-vertraging, komen regelmatig vragen hoe lang het duurt voor mijn antwoord krijgt. De reactietermijn wordt regelmatig ruim overschreden.

Op sommige vragen wil je direct antwoord en niet pas na weken/maanden.

 

 

Wist je dat er mensen zijn die geen Facebook of X gebruiken? 

Chatten kan altijd, zonder social media account. 

Overigens vind ik het wel jammer dat NS via X en Facebook bereikbaar is in plaats van via WhatsApp omdat WhatsApp het meest toegankelijk is ook voor degenen die niet op de socials actief zijn. Mijn inziens zijn telefoon plus WhatsApp voldoende. 

@AnoukStuart

 je kan AH en Jumbo mailen, maar NS….. nee….. zij doen het niet. 

Als je naar Jumbo mailt krijg je standaard een bericht terug met de mededeling dat ze er naar gaan kijken en daarna hoor je nooit meer iets. Bij AH idem dito. Als je bij Jumbo echt wat wil moet je bellen of WhatsAppen.

Reageer