Skip to main content
beantwoord

Afbeeldingen in de nieuwsbrief

  • 6 June 2024
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Sinds kort worden er geen afbeeldingen meer geladen in de nieuwsbrieven die ik ontvang van info@email.ns.nl

In alle overige e-mails die ik dagelijks ontvang is dit geen enkel probleem. Wat is er bij NS veranderd en hoe kan ik dit eventueel zelf aanpassen? In mijn systeem (macOS High Sierra) is al lang niets veranderd en ook niet in de instellingen van Mail.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De meest recente nieuwsbrief (6/6: "Met NS Dagje Uit-magazine haal jij het maximale uit jouw zomer!”) laadt bij mijn de afbeeldingen normaal. Dat is dan in Gmail.

Badge +3

Kan best zijn dat die afbeeldingen ergens anders gehost zijn, waardoor ze standaard niet worden weergegeven. Ken MacOS Mail niet, maar er zal wel ergens een optie zijn om externe afbeeldingen/media weer te geven. Soms wordt dat ook gedaan om (mobiel) dataverkeer te beperken.

Hallo Jopo en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb het nagevraagd en er is geen storing bekend en er zijn geen meldingen binnengekomen dat de afbeeldingen het niet doen. Welke mail gebruik je precies?

Ik gebruik het mailprogramma van Apple zelf: Mail (versie 11.5). Het vreemde is dat ik niets heb veranderd en tot kort geleden geen probleem heb gehad.

Maar nu ik in de inbox kijk met ‘sorteer op van’, zie ik dat alle NS-mails sinds januari al hetzelfde beeld tonen, terwijl ik die altijd goed heb kunnen zien. Het probleem lijkt daarom toch bij mij te liggen, al is het wel vreemd dat alle overige mail wél normaal de afbeeldingen toont.

 

 

En ik zie nu ook dat er een web-versie is te bekijken, dus ik ben weer (bijna) gelukkig:

 

 

Badge +3

Zie ook https://macreports.com/images-not-displaying-in-mail-on-mac-how-to-fix

Het is waarschijnlijk een privacy instelling waardoor extern gehoste media niet getoond wordt omdat ze anders iets kunnen ‘tracken’ (o.a. dat je de mail daadwerkelijk geopend hebt en vanaf welk ip-adres/locatie).

Dat is niet zo spannend verder, maar Apple geeft je dan een goed gevoel (wij vinden jouw privacy enorm belangrijk…) 🤣

Als het probleem alleen bij mails van ns.nl speelt kan dat (technisch verhaal) komen omdat de NS hun DNS instellingen niet op orde hebben, en Mail daarom niet kan bepalen of de mail daadwerkelijk door de NS verzonden is. Daar zorgt die Protect Mail Activity instelling voor.

Maar goed, als de website werkt kan je het gewoon zo laten.

Badge +3

Goh, zelfs https://spoormagazine.ns.nl doet het nog!

Maar ja, dan kom je ergens in september 2022 uit of zo 😅

Zoiets in mijn e-mail ❓ Nou ja prima, maar blokkeer gerust al die externe filmpjes/foto’s en zo maar graag!

Reageer