Skip to main content

Beste ,

Ik zou graag met NS willen chatten over een onderwerp. Ik krijg alleen nergens een link waar ik dit kan starten. Voorheen kon ik er zo komen maar ik kan de chat nergens meer zien?

@JeremieV

Uw dossier gaat 5 oktober naar het incassobureau tenzij NS op 4 oktober het geld binnen heeft. Als u vandaag betaalt zou het geld morgen bij NS moeten zijn, dat scheelt in ieder geval de extra incassokosten.

Uw abonnement is beëindigd aangezien u de laatste deadline gemist hebt. Eens houdt het natuurlijk op, u bent al vele weken te laat met betalen en hebt meerdere aanmaningen gehad. NS is geen gratis kredietbank.

Goedenavond, gisteren, zondag 06/10, kwam ik op station Overvecht naar Utrecht centraal en ik had niet genoeg geld in de ov-chipkart, dus ging ik naar de man die de kontrolir man, waar hij voor de trein stond deur buiten, en ik vertelde hem dat ik geen ticket heb, en ik heb haast. Kunt u mij alstublieft een ticket geven? Hij vroeg mij: Betaalt u met een pinnen of cash ? Ik zei dat ik kan betalen zoals je wilt. Hij zei , ja ik kun kom binnen en toen vertelde hij me dat de ticketprijs 32 is. Ik zei: waarom dit bedrag? De normale ticket is 2,60. Ik zei dat ik dit bedrag niet kan betalen, en hij vertelde me dat je vrij bent, maar ik zal je een kaartje schrijven, en toen gaf hij me een boete van 50 euro.

Het is niet mogelijk om een kaartje in de trein te kopen. Mocht het blijken dat je achter de poortjes of in de trein blijken dat je geen geldig vervoerbewijs hebt kan je bij de conducteur een kaartje kopen met een verhoging van 30 euro. Deze dient gelijk af te worden gerekend. Mocht je dit niet willen dan wordt er een uitstel van betaling uitgeschreven welke een verhoging van 50 euro heeft. Deze wordt dan per post toegestuurd.

Ik vind het wel fout dat de conducteur pas na vertrek iets over deze verhoging van 30 euro heeft gezegd. Je wordt in principe gewoon voor de gek gehouden en dit is eigenlijk gewoon een vorm van oplichting 🤷‍♂️.

Als dit de manier van omgang is...

Officieel is het terecht aangezien er poortjes staan op het station.

@Evi pol Dat zijn mooie kaartjes. Heeft u een vraag?

Misschien moet een moderator de titel van dit draadje veranderen ?

De titel wordt door vele mensen net iets te letterlijk genomen...

Reageer