beantwoord

Contact gegevens hogerop NS?

  • 6 November 2023
  • 8 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,

weet iemand hoe ik aan contactgegevens kom van iemand die hoger op staat? De NS chat neemt mijn klachten nooit serieus.

Mijn probleem is als volgt: de sprinter van Arnhem/Nijmegen naar Dordrecht heeft dagelijks storingen en vertraging. In de acht keer per week dat ik ermee reis, kom ik hooguit twéé keer op tijd. Ik heb al veel extra kosten moeten maken hierdoor (overnachting in een hotel zodat ik op tijd was voor mijn tentamen, omdat de treinen vaak geen werkende Wi-Fi hebben een hogere telefoon rekening, etc.). Ik kan doordeweeks niet werken, omdat de treinen bijna nooit fatsoenlijk rijden en ik iedere keer te laat kwam, waardoor ik meer inkomsten mis. Mijn hele leven is inmiddels gepland om de NS en ik neem meerdere treinen eerder - en alsnog kom ik nooit op de juiste tijd aan.

Hoewel ik zeker in aanmerking kom voor compensatie, is mijn reis historie altijd mysterieus leeg.

In de chat ben ik meerdere keren genegeerd. Via Facebook krijg ik altijd hetzelfde riedeltje sinds augustus. “We nemen je klacht mee, maar we kunnen niets voor je doen.” Ik wil met iemand van hogerop praten, aangezien de NS klachtenservice dus niets doet en ik inmiddels oprecht honderden euro’s van de NS hoor te krijgen als compensatie van alle vertraging. Daarnaast wil ik weten wat de toekomst plannen voor dit traject. Het lijkt me dat hier plannen voor zijn, aangezien er bijna altijd problemen zijn hier. In ‘s Hertogenbosch staan we voor het station standaard vijf minuten stil. In een bericht schoven ze de problemen af op ProRail, lekker makkelijk.

Ze zeiden dat ik het hier maar moest proberen, aangezien zij me niet konden helpen (maar ondertussen is mijn reishistorie nog steeds leeg, en kan ik de compensatie nog steeds niet aanvragen. Dit speelt al maanden!)

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 November 2023, 13:50

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

U kunt niet direct contact opnemen met iemand ‘hogerop'.

Als u vindt dat NS uw klachten niet serieus neemt, dan kunt u eventueel nog terecht bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer of de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Zie ook deze pagina voor andere mogelijkheden.

U kunt niet direct contact opnemen met iemand ‘hogerop'.

Als u vindt dat NS uw klachten niet serieus neemt, dan kunt u eventueel nog terecht bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer of de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Zie ook deze pagina voor andere mogelijkheden.

Dank u voor de reactie! Was het maar een kwestie van “vinden”, maar ik ga wel eens bekijken welke stappen ik verder kan nemen!

Reputatie 7
Badge +3

Als jouw reishistorie leeg is, dan is waarschijnlijk jouw kaart niet goed gekoppeld aan mijnNS.

Als ik lees dat je dagelijks problemen op dat traject ervaart is het misschien een optie om naar andere mogelijkheden te kijken zodat je niet afhankelijk bent van NS.

Als jouw reishistorie leeg is, dan is waarschijnlijk jouw kaart niet goed gekoppeld aan mijnNS.

Als ik lees dat je dagelijks problemen op dat traject ervaart is het misschien een optie om naar andere mogelijkheden te kijken zodat je niet afhankelijk bent van NS.

Goede tip, misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik dit ook al heb gecheckt en het goed gekoppeld lijkt te zijn. De NS wil echter niet met mee kijken of dat ook zo is.

Helaas heb ik niet de middelen / geld om met de auto te gaan (die heb ik niet) of in de andere stad te wonen (woningtekort) waar ik studeer… Maar dankjewel voor je reactie, wellicht is er nog een andere mogelijkheid die ik niet heb onderzocht!

Reputatie 7
Badge +3

Tja, je kan het altijd proberen 😀 https://twitter.com/wkoolmees

Mijn probleem is als volgt: de sprinter van Arnhem/Nijmegen naar Dordrecht heeft dagelijks storingen en vertraging. In de acht keer per week dat ik ermee reis, kom ik hooguit twéé keer op tijd. Ik heb al veel extra kosten moeten maken hierdoor (overnachting in een hotel zodat ik op tijd was voor mijn tentamen, omdat de treinen vaak geen werkende Wi-Fi hebben een hogere telefoon rekening, etc.). Ik kan doordeweeks niet werken, omdat de treinen bijna nooit fatsoenlijk rijden en ik iedere keer te laat kwam, waardoor ik meer inkomsten mis. Mijn hele leven is inmiddels gepland om de NS en ik neem meerdere treinen eerder - en alsnog kom ik nooit op de juiste tijd aan.

Deze sprinterlijn is het laatste jaar uitgegroeid tot de grootste dramalijn op het NS-net. Daar zijn een aantal redenen voor:

- Vertragingen op de HSL (problemen met het oude maar nu ook met het nieuwe materieel) hebben direct consequenties voor deze lijn.

- Doordat de treinen sinds december buiten de spits in Nijmegen keren en de keertijd daar maar zo'n 5 minuten is gaan vertragingen van de ene trein op de volgende over.

- Er wordt te pas en te onpas materieel afgekoppeld en bijgekoppeld in Den Bosch/Nijmegen terwijl daar in de dienstregeling de ruimte voor ontbreekt.

- Door de aanhoudende werkzaamheden op het Duitse deel van de Betuweroute worden veel goederentreinen omgeleid via Tilburg-Breda.

- Deze lijn Is traditioneel bij vochtig weer in de herfst (en we hebben dit jaar een hele natte herfst) zeer gevoelig voor bladval en daarmee vertragingen.

Alles bij elkaar is het momenteel een complete aanfluiting. Vanaf december zou het wel weer wat beter moeten worden omdat:

- De treinen gaan tussen de spitsuren op werkdagen weer doorrijden naar Arnhem waardoor de te korte keringen in Nijmegen vervallen.

- In het weekend en in de avond gaan de treinen weer ieder halfuur rijden waardoor bij het uitvallen van treinen in ieder geval geen gaten van twee uur in de dienstregeling meer vallen zoals nu in het weekend vaak het geval is.

- Aan het herfstweer komt ook weer een eind.

Sterkte!

Mijn probleem is als volgt: de sprinter van Arnhem/Nijmegen naar Dordrecht heeft dagelijks storingen en vertraging. In de acht keer per week dat ik ermee reis, kom ik hooguit twéé keer op tijd. Ik heb al veel extra kosten moeten maken hierdoor (overnachting in een hotel zodat ik op tijd was voor mijn tentamen, omdat de treinen vaak geen werkende Wi-Fi hebben een hogere telefoon rekening, etc.). Ik kan doordeweeks niet werken, omdat de treinen bijna nooit fatsoenlijk rijden en ik iedere keer te laat kwam, waardoor ik meer inkomsten mis. Mijn hele leven is inmiddels gepland om de NS en ik neem meerdere treinen eerder - en alsnog kom ik nooit op de juiste tijd aan.

Deze sprinterlijn is het laatste jaar uitgegroeid tot de grootste dramalijn op het NS-net. Daar zijn een aantal redenen voor:

- Vertragingen op de HSL (problemen met het oude maar nu ook met het nieuwe materieel) hebben direct consequenties voor deze lijn.

- Doordat de treinen sinds december buiten de spits in Nijmegen keren en de keertijd daar maar zo'n 5 minuten is gaan vertragingen van de ene trein op de volgende over.

- Er wordt te pas en te onpas materieel afgekoppeld en bijgekoppeld in Den Bosch/Nijmegen terwijl daar in de dienstregeling de ruimte voor ontbreekt.

- Door de aanhoudende werkzaamheden op het Duitse deel van de Betuweroute worden veel goederentreinen omgeleid via Tilburg-Breda.

- Deze lijn Is traditioneel bij vochtig weer in de herfst (en we hebben dit jaar een hele natte herfst) zeer gevoelig voor bladval en daarmee vertragingen.

Alles bij elkaar is het momenteel een complete aanfluiting. Vanaf december zou het wel weer wat beter moeten worden omdat:

- De treinen gaan tussen de spitsuren op werkdagen weer doorrijden naar Arnhem waardoor de te korte keringen in Nijmegen vervallen.

- In het weekend en in de avond gaan de treinen weer ieder halfuur rijden waardoor bij het uitvallen van treinen in ieder geval geen gaten van twee uur in de dienstregeling meer vallen zoals nu in het weekend vaak het geval is.

- Aan het herfstweer komt ook weer een eind.

Sterkte!


Dankjewel voor deze heldere uitleg! Het verklaart in ieder geval al vrij wat incidenten, het is al fijn om te weten wat de oorzaken zijn / kunnen zijn. Het zorgt ook voor meer begrip!

Reputatie 7

als er iets is wat NS niet verdient is het begrip hiervoor. 

Sorry voor m'n gestrekte been, is inmiddels vastgeroest ;) 

Reageer