Skip to main content

Hoe kan ik direct contact opnemen met Klantenservice. Per telefoon of eventueel mail, maar niet via social media?

De klantenservice van NS is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op nummer 030-7515155. De klantenservice is niet per mail bereikbaar.

Ze zijn ook bereikbaar via chat, maar dat is niet 24 uur per dag. Ook kan het via Twitter of Facebook. Zie ook https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Hoe kan ik de NS telefonisch bereiken ?

Hoe kan ik de NS telefonisch bereiken ?

Staat hier toch in de post?

Goedenavond, voor ritje van Arnhem Centraal naar Elten berekenen jullie 20 euro omdat het apparaat mij niet heeft uitgecheckt, hoe kan dit? Dit moet een bedrag van 6, 11 euro zijn. 

Graag een correctie. Ze hebben het incheckapparaat beklad met verf op station Elten, bijna niet mogelijk om de tekst te lezen, misschien kunnen ze dit schoonmaken,

Alvast Dank

mvg Rabia Lakhdar

Goedenavond, voor ritje van Arnhem Centraal naar Elten berekenen jullie 20 euro omdat het apparaat mij niet heeft uitgecheckt, hoe kan dit? Dit moet een bedrag van 6, 11 euro zijn. 

Graag een correctie. Ze hebben het incheckapparaat beklad met verf op station Elten, bijna niet mogelijk om de tekst te lezen, misschien kunnen ze dit schoonmaken,

Alvast Dank

mvg Rabia Lakhdar

Dat de incheckpaal beklad is zou niks moeten veranderen aan de functionaliteit van de incheckpaal, je had hem dus nog gewoon kunnen gebruiken alleen niet de informatie kunnen lezen. Tenzij hij echt goed gevandaliseerd was.

Je kan zelf een correctie regelen via www.uitcheckgemist.nl/

Mocht u een NS Flex abonnement hebben dan kunt u dit alleen via uw MijnNS regelen.

In beide gevallen kan het even duren voordat de reis zichtbaar is...

Graag een correctie. Ze hebben het incheckapparaat beklad met verf op station Elten, bijna niet mogelijk om de tekst te lezen, misschien kunnen ze dit schoonmaken.

Welkom bij de NS Community!

Met een Arriva incheck kan je van Arnhem naar Elten, en als je daar niet kon uitchecken zie www.uitcheckgemist.nl om het te corrigeren.

@Gorott met NS Flex kan je gemiste in/uitchecks bij andere vervoerders regelen via Uitcheck Gemist, maar als je in Arnhem bij NS ingecheckt was moet het inderdaad via de NS Klantenservice.

In Elten kon je dan waarschijnlijk niet uitchecken omdat het paaltje de NS incheck zag? Anders zou het een Arriva/Breng incheck worden en ben je alleen maar (letterlijk) verder van huis dan alleen maar die 20 euro voor NS. Ik doe maar een gok, want @Raab1970 moest waarschijnlijk ook nog terug naar Arnhem en dan is het wel handig als je kunt inchecken.

@Gorott met NS Flex kan je gemiste in/uitchecks bij andere vervoerders regelen via Uitcheck Gemist, maar als je in Arnhem bij NS ingecheckt was moet het inderdaad via de NS Klantenservice.

In Elten kon je dan waarschijnlijk niet uitchecken omdat het paaltje een NS incheck ziet.

Tja, meerdere vervoerders, daar houd ik geen rekening mee excuus 🙈.

Hoi NS-team,

Ik zit op dit moment in de sprinter richting Woerden, op een uitklapstoeltje, en wat ik zie? Een rij van zeven mensen, allemaal naar voren gebogen, alsof hun telefoon de laatste restjes zuurstof bevat. Ondertussen voel ik me… tja, best geïsoleerd. Uit onderzoek blijkt dat ik niet de enige ben. Wist je dat eenzaamheid een serieus issue is in Nederland, zelfs terwijl we letterlijk hutjemutje op elkaar staan in de spits?

Maar… jullie hebben dé perfecte plek om dit te doorbreken! Treinen zijn een soort mobiele ontmoetingsplekken op wielen en ik denk dat jullie de ultieme kans hebben om het reizen niet alleen populairder te maken, maar ook jullie merk nét wat sprankelender én betekenisvoller te positioneren. Een beetje tegenwicht bieden aan de digitalisering en de stille eenzaamheid die daar soms mee gepaard gaat.

Hier wat ideeën die reizigers uit hun telefoonbubble kunnen halen (binnen een treinritje van 10 minuten bedacht, kun je voorstellen wat er gebeurt als we twee uur gaan brainstormen…)

- Een coupé waar telefoons verboden zijn, maar praten juist wordt aangemoedigd. Zie het als offline connecten.

- Een euro korting op je reis als je de conducteur kunt laten zien met wie je een praatje hebt gemaakt. Goede gesprekken belonen, dat klinkt toch fantastisch?

- Stickers “Het leven begint zodra je je oordopjes uitdoet” of “Elke treinreis heeft een verhaal, wat is het jouwe?”

- Raadsels die alleen samen met een medereiziger op te lossen zijn, met een online beloning als je de juiste oplossing online doorgeeft.

- Speciaal voor solo-reizigers die zin hebben in een spontaan praatje. Niks hoeft, alles mag.

- Of… laat ze hun tas of OV-kaart omdraaien als ze openstaan voor een gesprek.

Kortom, jullie hebben hier goud in handen! Mocht jullie team wel wat hulp kunnen gebruiken bij het verder uitdenken van dit idee – bel me vooral. Ik denk dat jullie hier een mega impact mee kunnen maken, en misschien wel een voorbeeld kunnen zijn voor de rest van Europa.

Met sociale groet,

Nienke

Wat heeft dit met het onderwerp te maken?

Reageer