Een conducteur kan u niet inchecken. U heeft feitelijk uwzelf aangegeven en hij heeft u beboet. Helaas is het tegenwoordig - m.i. illegaal en zeker immoreel - beleid van NS dat dat u niet vertrld wordt, om agressie tegen conducteurs te vermijden. Voor eventuele coulance of om te klagen moet u inderdaad bij de klantenservice zijn en die is inderdaad helaas alleen (slecht) bereikbaar via telefoon, social media, of de chat op ns.nl of per post. Deze community is er alleen voor reizigers om elkaar te helpen en wij kunnen daarin verder uiteraard niets voor u betekenen.
Weer een conducteur die zegt dat het ‘in orde’ is, en je niet even wijst op een (mogelijke) correctie en hoe in dat geval te handelen.
Ik krijg toch echt het idee dat men serieus niet weet dat het registreren van een ontbrekende incheck leidt tot 50 euro correctie (behalve bij vrij reizen).
Wat zou er gebeurd zijn als @Collinvan95 geen NS Flex had maar op saldo reisde? Dat zou een UvB opleveren, en daar krijg je ook een uitleg bij.
Kleine moeite om dat bij Flex ook te doen. Reizigers met een abonnement die zich direct na vertrek bij een conducteur melden zijn niet agressief.
Overigens is het inchecken en uitchecken ook nodig voor de opbrengstenverdeling tussen de OV-bedrijven.
Dus zelfs bij NS Altijd Vrij vind ik een correctietarief wel passend, maar het zou wat lager moeten zijn, bijvoorbeeld 3 euro.
Goedemorgen, ik lees net dat het kansloos is om je geld terug te vragen. €50 correctietatief. Ik had kennelijk bij de verkeerde aanbieder ingecheckt, want dat kon hij zien. Hij zegt nog, kan gebeuren dan komt er een paar Euro correctie tarief. Ik zeg dat is natuurlijk geen probleem, had ik beter op moeten letten. Lees ik vandaag een e-mail waarin staat dat dit €50 is! Schandalig!
Hoi Jarod73,
Het is niet kansloos, het ligt maar net aan de situatie. Voor € 50 zou ik zeker een poging wagen bij de klanteNService.
Hoi Jarod73,
Het is niet kansloos, het ligt maar net aan de situatie. Voor € 50 zou ik zeker een poging wagen bij de klanteNService.
Zeker als je bij de verkeerde aanbieder bent ingecheckt zou ik het inderdaad wel proberen. Kan je misschien je reis delen. Ben even benieuwd hoe je dan hebt uitgecheckt. (bij NS???) Dan krijg je nl ook nog een extra rekening van de partij waar je bent ingecheckt en dan wordt het wel een heel duur reisje.
Zeker als je bij de verkeerde aanbieder bent ingecheckt zou ik het inderdaad wel proberen. Kan je misschien je reis delen. Ben even benieuwd hoe je dan hebt uitgecheckt. (bij NS???) Dan krijg je nl ook nog een extra rekening van de partij waar je bent ingecheckt en dan wordt het wel een heel duur reisje.
Is het niet zo dat een verkeerde incheck vervalt als je een 50 euro correctie krijgt wegens controle onderweg? Zonder controle kun je dan inderdaad terecht bij uitcheckgemist.nl (ook bij een verkeerde uitcheck zonder controle onderweg).