beantwoord

Drukte klantenservice nav te lage GtbV (2e ipv 1e klas)

  • 27 October 2021
  • 31 reacties
  • 886 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3

Hee, dat is inderdaad gek. Er zou niet voor niks om gevraagd moeten worden. Zou je mij eens een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum? Dan kan ik even kijken of en waar dit mis is gegaan.

Een GTbV claim met Flex wordt blijkbaar altijd vergoed op 2e klas voltarief. Eenmaal toegekend kan je voor 1e klas terecht bij de Klantenservice reageren op de mail en afwachten.

Dat zou toch efficiënter moeten kunnen...Ik heb hem bij de klantenservice zélf nog niet voorbij zien komen. Heb jij toevallig al gezien dat dit áltijd zo is, @Robert B? Dan zou ik daar namelijk een case van willen maken. Er zullen best veel mensen tegenaan lopen.

Badge +3

Dat zou toch efficiënter moeten kunnen...Ik heb hem bij de klantenservice zélf nog niet voorbij zien komen. Heb jij toevallig al gezien dat dit áltijd zo is, @Robert B? Dan zou ik daar namelijk een case van willen maken. Er zullen best veel mensen tegenaan lopen.

Heb er zelf niet mee te maken gehad, maar als ik de berichten hier en op Twitter lees lijkt het standaard te zijn om 2e klas (voltarief, ook bij vrij reizen abonnementen) te vergoeden. Volgens de vergoedingentabel heb je inderdaad recht op voltarief bij Flex.

* De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NStraject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .

Misschien kan het 1e klas deel ook wel via de Klantenservice in orde worden gemaakt, maar dat weten @Tochjo (en @dennistd) beter.

Reputatie 5

Ik heb inderdaad op dit moment een soortgelijke situatie lopen met NS Flex Dalvrij 1e klas. Reis op 13 oktober met vertraging, claim ingediend op 15 oktober, op 18 oktober toekenning van GTbV op basis van ritprijs 2e klas, dezelfde dag teruggemaild dat ik 1e klas heb gereisd, en vooralsnog geen antwoord. (Wel een automatische mail dat de reactietermijn van 5 dagen niet gehaald is.) 

 

Op een op 22 september ingediende claim voor een reis met vertraging op 20 september is überhaupt nog geen reactie gekomen.

Een GTbV claim met Flex wordt blijkbaar altijd vergoed op 2e klas voltarief. Eenmaal toegekend kan je voor 1e klas terecht bij de Klantenservice reageren op de mail en afwachten.

Nee, niet altijd. Dat was vroeger zo. Claims werden de eerste jaren van Flex ook grotendeels automatisch toegekend of afgekeurd. In 2021 heb ik een aantal keer een 1e klas (vrije reisperiode) claim ingediend waarbij direct het goede bedrag is toegekend.

Tegenwoordig worden voor zover ik vast kan stellen alle claims hadmatig afgehandeld. Dit leidt voorlopig tot lange wachttijden en een stortvloed aan foute berekeningen en onterechte afwijzingen. De afhandeling duurt zonder uitzondering zeer lang en ik heb de meest vreemde bedragen voorbij zien komen. Het is bij mij soms teveel en soms te weinig, dus ik laat het er eigenlijk altijd bij.

Dit klopt niet helemaal. Claims worden, indien deze op de juiste manier zijn ingediend, door het systeem automatisch afgehandeld. Als er iets met een claim is, dan valt deze pas uit. Denk aan geen juiste in- of uitcheck, verkeerd aangevraagd, etc. In dat geval wordt hij handmatig beoordeeld, omdat hij dan op 'ter beoordeling’ komt te staan, of wordt hij automatisch afgewezen, met de mogelijkheid tot herziening.

Ah okee, daarom schreef ik ook voor zover ik vast kan stellen. Ik kom ze niet meer tegen. Een handmatige beoordeelde claim was de eerste jaren meer uitzondering dan regel en nu is dat eerder omgekeerd.

Uit de reacties van o.a. @Tochjo en @umbusko(die al meer dan een maand wacht op afhandeling van een claim) maak ik op dat ook anderen te maken hebben met handmatige beoordeelde claims met lange wachttijden en verkeerde beoordelingen. Misschien worden niet alle claims handmatig beoordeeld, maar de criteria voor welke claims 'uitvallen' zijn niet meer zoals ze geweest zijn. Met als resultaat veel extra werk en achterstanden

 

Reageer