Ik had van de week een OV-fiets gehuurd, ben hiermee vanaf het station (Leiden Centraal) naar mijn huis gefietst en vervolgens naar een training en weer terug naar huis. De volgende ochtend wilde ik ermee naar het station fietsen en vanaf daar de trein pakken, maar het slot ging niet meer open. Hierdoor kwam ik te laat op mijn werk en moest ik een dag extra betalen voor de OV-fiets omdat hij door dit defect langer dan 24 uur werd verhuurd aan mij.
Later op de middag met de Klantenservice gebeld en te horen gekregen dat ik zélf deze fiets (die dus op slot zit en daardoor niet op het achterwiel kan rijden) naar Leiden Centraal kon brengen, hem kon laten ophalen bij mij thuis voor €50 of hem naar een ander station kon brengen (Leiden Lammenschans), wat iets dichterbij ligt en me €10 zou kosten.
Ik begrijp dat dit de normale voorwaarden zijn voor het terugbrengen van OV-fietsen, maar vind het eigenlijk niet kunnen dat ik de tijd en moeite moet nemen om de fiets terug te brengen en/of geld moet betalen hiervoor. De fiets deed het 's avonds prima en was de volgende ochtend opeens stuk, ik heb al een dag extra huur moeten betalen terwijl hij niet bruikbaar was. Met de medewerkers van de klantenservice kom ik er ook niet uit, ik vraag me af of dit nog nooit andere mensen is overkomen.
Lang verhaal kort: ik wil graag een klacht indienen bij de NS. Volgens de website moet dit telefonisch/via een chat, maar ik krijg helaas niet de indruk dat er iets mee gedaan gaat worden, alleen maar dat het heel vervelend voor mij is maar dat de voorwaarden nou eenmaal zo zijn. Is er een manier om schriftelijk klachten in te dienen? Zou dit bijvoorbeeld werken?