Wij, als echtpaar, zijn tegen het volgende allebei aangelopen. De telefoonsessie met de klantenservice verliep voor ons exact hetzelfde.
Wij hebben een dalvoordeelabonnement 2e klasse met keuzedagen 2e klasse.
Wij willen deze omzetten naar een dalvoordeelabonnement 2e klasse met keuzedagen 1e klasse.
We hebben al een paar keer gebeld met de klantenservice, maar die kunnen dat dus niet omzetten. De meeste medewerkers weten dat overigens niet zodat je lang aan de lijn zit omdat ze het uit moeten zoeken.
Nu het meest kromme, je moet dan je abonnement stopzetten en opnieuw aanvragen. Dus opnieuw een dalvoordeelabonnement aanvragen met keuzedagen 1e klasse.
Dan het volgende kromme. Dat kan dus pas 1 dag voordat het abonnement afloopt. Eerder kan absoluut niet.
En dan lopen wij tegen een probleem aan. Wij zitten dan in het buitenland en moeten dus moeilijk vanuit het buitenland met de klantenservice van de NS gaan bellen om het abonnement dan op te zeggen om de volgende dag weer een nieuw (bijna hetzelfde) abonnement aan te vragen.
Online dit regelen is ook absoluut niet mogelijk.
Nou, als dit geen staaltje van simpliciteit van de NS is dan weet ik het niet meer hoor.
Wat een totale waanzin en klantonvriendelijkheid.