beantwoord

geen normaal contact met klantenservice/ phishing mail?

  • 16 September 2022
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

Wat vervelend! Moet ik voor een vraag in een community stappen, incl een gebruikersnaam én een onderwerp bedenken.

En dat is geen eens het probleem waarvoorik de ns site bezoek. Echt raar!!

Mijn oorspronkelijke probleem/vraag: ik heb een mail gekregen waarin ik mijn wachtwoord aan kan passen. Maar heb daar niet o  gevraagd. Ik wilde puur weten of deze mail wel klopte.

Maar goed, waarschijnlijk zijn er geen mensen voor het “normale” klantenserviceteam, of ze staken. Of ns maakt misbruik van monopoliepositie ( zeggen Ik reis niet meer met de NS, is lastig zonder rijbewijs)

Ik ga in ieder geval niet klikken op de link in die rare mail en ik hoop dat niemand anders dat wel doet.

..Niet fijn dat ik aan kan geven dat er misschien een phishing mail in omloop is!!! Boe, SN!

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 September 2022, 18:00

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

NS heeft een pagina op haar website met informatie over het herkennen van valse e-mails. Er staat ook een lijst met e-mailadressen die NS gebruikt. Maar als de mail voor u onverwachts komt, dan kunt u er al vrijwel zeker van zijn dat het hier gaat om een phishingmail. U zou hem kunnen doorsturen naar valse.email@ns.nl als u NS erover wilt informeren.

De klantenservice is niet per mail bereikbaar. Dat was in het verleden wel zo, maar de reactietijden liepen op tot vele weken. NS is wel 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij online contact wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen, en ook voor telefonisch contact zijn er soms lange wachttijden.

Reageer