beantwoord

geld terugvragen reis uit twee delen, vergeten studenten ov

  • 27 October 2023
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Ik heb mezelf vandaag (27 okt) buitengesloten uit mijn huis en moest met de trein om mijn reserve sleutel te halen. Mijn ov-kaart lag helaas ook nog thuis. Ik heb doordeweeks studenten ov, dus dit zou gratis moeten zijn geweest. Maar nu heb ik dus met betaalpas gereisd. Ik reisde heen en weer naar Utrecht centraal en heb daar ook weer in en uitgecheckt, omdat ik anders bij hetzelfde station ging in en uitchecken. Nu wil ik het geld terugvragen, maar omdat het in twee keer is afgeschreven weet ik niet zo goed hoe ik dit moet doen aangezien ik maar 1x in een kalenderjaar het mag aanvragen. Moet ik twee keer een aanvraag doen? Iemand die het toevallig weet?

icon

Beste antwoord door Melissa NS 15 December 2023, 21:45

Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond Abbelien, welkom op de NS Community!

De aanvraag geldt per dag. Dus je mag twee keer de aanvraag indienen en die gelden dan samen als jouw derde keer.

Reputatie 7
Badge +3

@Melissa NS correctie: betreft studentenov, waarbij maar 1x per jaar teruggevraagd mag worden.

Ik zie inderdaad dat er op de website wordt gezegd dat het bij een Studenten OV 1 keer per jaar mag. Ik ga hier navraag over doen. Hopelijk kan ik snel meer duidelijkheid geven.

Reputatie 3

Is dat niet gewoon 1 keer ? Alle reizen zijn gemaakt op 27-10. Dat ze niet op dezelfde dag afgeboekt zijn zou toch niet moeten uitmaken.

Als je kosten hebt gemaakt op dezelfde dag voor meerdere reizen kan je voor deze reizen aparte claimverzoeken indienen en deze gelden dan als één dag.

Voor het Studenten abonnement geldt inderdaad dat je maar één keer per jaar gebruik mag maken van deze regeling. Echter werd door het systeem drie keer gehanteerd (zoals bij NS abonnementen de regel is). Personen die dus in het verleden meerdere keren voor verschillende dagen een claimverzoek hadden ingediend, hadden geluk en kregen deze vergoed. Hierdoor ontstond mijn verwarring. De informatie op de website klopt en het systeem is nu aangepast zodat deze regel ook wordt toegepast in de praktijk.

Reageer