hommage aan hoofdconducteur Marcel Rieske

  • 22 May 2024
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

Reputatie 2

Gisterenochtend heb ik bij het uitstappen op Amsterdam-Zuid mijn Iphone èn Ipad in de trein richting Schiphol laten liggen… Twee kwieke servicemedewerkers op Zuid hebben meteen gebeld naar de hoofdconducteur van de betreffende trein. HC Marcel Rieske is op eindstation Schiphol de hele (lange) trein doorgelopen op zoek naar die kostbaarheden. Niet makkelijk, want ze lagen vastgeklemd en verstopt in een half opgeklapt tafeltje. Marcel echter zocht en vond. In plaats van na zijn vroege dienst (hij was om 3.30 uur opgestaan), in zijn auto te stappen richting bed, is hij niet linea recta naar huis gereden maar heeft hij een omweg gemaakt naar een station dat tenminste een béétje op zijn route lag. En zo kreeg ik binnen een uur nadat ik was uitgestapt mijn vergeten voorwerpen overhandigd uit de handen van een nog montere en zeer vriendelijke man. Een geweldig gebaar, waar voor heel veel dank!

Marleen Claessens

Arnhem 


1 reactie

Hoi marie-madeleine en welkom bij de NS Community!

Wat fijn dat conducteur Marcel zich zo heeft ingezet en dat jij hierdoor je spullen terug hebt gekregen. Bedankt dat je het hier deelt. Ik zal je compliment ook intern doorzetten.

Reageer