Geachte mevrouw/mevrouw van NS,
Ik schrijf u een klacht over de brief die ik van uw organisatie NS Corporate Security heb ontvangen.
Kenmerk: G320753
Op 19-01-2024 heb ik een afspraak gehad voor medische gezondheidsdoeleinden op Quanjian Stationsweg 56
5611 BZ Eindhoven om 15:00 uur.
Ik was gehaast om op tijd met mijn zoon bij deze afspraak te zijn, en ik ben station Eindhoven gepasseerd omdat dat de kortste weg was naar de locatie waar ik heen wilde. Toen werd ik plotseling tegengehouden door twee mannen, wat op zich erg intimiderend was, die me een boete begonnen op te leggen die ik moest betalen voor het oversteken van het station. Ik heb ze de situatie uitgelegd met mijn zoon naast me, maar ze wilden niet luisteren. Ik vertelde ze dat ik niet op de hoogte was van het feit dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station van Eindhoven over te steken. Ze wilden niet luisteren naar wat ik zei en zeiden dat ik het wist zoals iedereen. Ik wist NIET dat het niet mocht, en het stond ook nergens op het station Eindhoven geschreven dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station over te steken en dat kan je voor het ook 50 euro boete krijgen, als ik toch geen trein neem.
Als je zo'n nieuwe regeling invoert, moet je mensen eerst informeren. En als het de eerste keer gebeurt, een waarschuwingsbrief geven en geen boete.
Ik neem altijd een treinkaartje als ik met de trein reis. Ik ben erg teleurgesteld in uw bedrijf en hoe ik ben behandeld als persoon, als vrouw met een kind naast me, die net door het station liep om naar haar medische afspraak te gaan.
Ik heb de screenshot van mijn afspraak op die dag bijgevoegd. En ik wil u laten weten dat ik van plan ben een rechtszaak aan te spannen naar aanleiding van deze situatie waarin uw bedrijf mij heeft gebracht. En ik zal te allen tijde voorkomen dat ik een trein neem en uw bedrijf financieel ondersteun dat mensen zo behandelt, zonder enige onderbouwde reden.
Ik ontvang graag zo snel mogelijk uw antwoord en verzoek u mij schriftelijk te bevestigen dat ik deze boete van 50 euro, die sowieso schandalig is, niet hoef te betalen.
Met vriendelijke groet,