beantwoord

Ik wil graag een e-mailadres om officieel een klacht in te dienen in een schriftelijke vorm over hoe ik ben behandeld door uw bedrijf. Naar welk e-mailadres moet ik schrijven? Of een postadres?

  • 25 January 2024
  • 16 reacties
  • 352 Bekeken

Geachte mevrouw/mevrouw van NS,

Ik schrijf u een klacht over de brief die ik van uw organisatie NS Corporate Security heb ontvangen.

 

Kenmerk: G320753

Op 19-01-2024 heb ik een afspraak gehad voor medische gezondheidsdoeleinden op Quanjian Stationsweg 56

5611 BZ Eindhoven om 15:00 uur. 

 

Ik was gehaast om op tijd met mijn zoon bij deze afspraak te zijn, en ik ben station Eindhoven gepasseerd omdat dat de kortste weg was naar de locatie waar ik heen wilde. Toen werd ik plotseling tegengehouden door twee mannen, wat op zich erg intimiderend was, die me een boete begonnen op te leggen die ik moest betalen voor het oversteken van het station. Ik heb ze de situatie uitgelegd met mijn zoon naast me, maar ze wilden niet luisteren. Ik vertelde ze dat ik niet op de hoogte was van het feit dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station van Eindhoven over te steken. Ze wilden niet luisteren naar wat ik zei en zeiden dat ik het wist zoals iedereen. Ik wist NIET dat het niet mocht, en het stond ook nergens op het station Eindhoven geschreven dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station over te steken en dat kan je voor het ook 50 euro boete krijgen, als ik toch geen trein neem.

 

Als je zo'n nieuwe regeling invoert, moet je mensen eerst informeren. En als het de eerste keer gebeurt, een waarschuwingsbrief geven en geen boete.

 

Ik neem altijd een treinkaartje als ik met de trein reis. Ik ben erg teleurgesteld in uw bedrijf en hoe ik ben behandeld als persoon, als vrouw met een kind naast me, die net door het station liep om naar haar medische afspraak te gaan.

Ik heb de screenshot van mijn afspraak op die dag bijgevoegd. En ik wil u laten weten dat ik van plan ben een rechtszaak aan te spannen naar aanleiding van deze situatie waarin uw bedrijf mij heeft gebracht. En ik zal te allen tijde voorkomen dat ik een trein neem en uw bedrijf financieel ondersteun dat mensen zo behandelt, zonder enige onderbouwde reden.

Ik ontvang graag zo snel mogelijk uw antwoord en verzoek u mij schriftelijk te bevestigen dat ik deze boete van 50 euro, die sowieso schandalig is, niet hoef te betalen.

 

Met vriendelijke groet,

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 25 January 2024, 10:09

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi LisaBas,

NS is helaas niet per e-mail bereikbaar voor klachten. Per post zijn ze bereikbaar op:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Zie deze pagina voor meer informatie over klachtafhandeling.

 

Overigens staan op station Eindhoven poortjes. Hoe zijn jullie die gepasseerd dan? Je mag inderdaad niet de poortjes passeren zonder in te checken. Als je vervolgens binnen 60 minuten op hetzelfde station weer uitcheckt, wordt het instaptarief van € 20 weer teruggegeven. Het is in Eindhoven ook mogelijk om bij de kaartautomaat een passageproduct op je OV-chipkaart te activeren. Daarmee kun je ook in- en uitchecken zonder dat je saldo nodig hebt. Ook is het mogelijk om met je bankpas in- en uit te checken.

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn mensen die nooit met de trein reizen en dan zou ik dit nog wel een redelijk verhaal vinden maar TS geeft aan dat ze wel eens met de trein reist en ze weet dus echt wel van het inchecken. Bij het tailgaten maken de poortjes ook herrie dus tsja. Ik heb met dit verhaal wel wat moeite.

 

Vanwege de aantoonbare afspraak zal de € 50,00 waarschijnlijk wel gecorrigeerd worden, maar nogmaals geen sterk verhaal.

Reputatie 7
Badge

Zie deze pagina voor meer informatie over klachtafhandeling.

Waarom staat hier niet (meer?) dat je ook per post kunt klagen terwijl dat wel degelijk in de voorwaarden staat?

Reputatie 7
Badge +1

Zie deze pagina voor meer informatie over klachtafhandeling.

Waarom staat hier niet (meer?) dat je ook per post kunt klagen terwijl dat wel degelijk in de voorwaarden staat?

Wat denk jezelf Olav?? Schriftelijke klachten moeten beantwoord worden een brief opstellen is natuurlijk sowieso al heel duur. Dus NS vermeldt dit gewoon niet op die pagina. 

Reputatie 7
Badge +1

Overigens:

 

Ik heb de screenshot van mijn afspraak op die dag bijgevoegd. En ik wil u laten weten dat ik van plan ben een rechtszaak aan te spannen naar aanleiding van deze situatie waarin uw bedrijf mij heeft gebracht. 

 

Deze rechtszaak zal NS dus gewoon winnen.

Reputatie 7
Badge

See you in court 😉

Ik was gehaast om op tijd met mijn zoon bij deze afspraak te zijn, en ik ben station Eindhoven gepasseerd omdat dat de kortste weg was naar de locatie waar ik heen wilde. Toen werd ik plotseling tegengehouden door twee mannen, wat op zich erg intimiderend was, die me een boete begonnen op te leggen die ik moest betalen voor het oversteken van het station. Ik heb ze de situatie uitgelegd met mijn zoon naast me, maar ze wilden niet luisteren. Ik vertelde ze dat ik niet op de hoogte was van het feit dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station van Eindhoven over te steken. Ze wilden niet luisteren naar wat ik zei en zeiden dat ik het wist zoals iedereen. Ik wist NIET dat het niet mocht, en het stond ook nergens op het station Eindhoven geschreven dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station over te steken en dat kan je voor het ook 50 euro boete krijgen, als ik toch geen trein neem.

Weinig kans, u bent gewoon in de fout gegaan. U had net zo goed legaal via de Vestdijktunnel kunnen lopen.

Het argument dat u niet niet wist dat je niet zonder kaartje door de poortjes mag is totaal ongeloofwaardig.

En dat is ook geen nieuwe regel, dat is al jaren zo en staat ook vermeld in de huisregels die op ieder station staan aangeplakt. Waarom denkt u trouwens dat die poortjes er staan?

De boete lijkt me dus terecht, de regels gelden ook voor u. NS heeft u niet in deze situatie gebracht, dat hebt uzelf gedaan door de regels aan uw laars te lappen. Succes met uw rechtszaak.

Reputatie 7
Badge +3

Zie deze pagina voor meer informatie over klachtafhandeling.

Waarom staat hier niet (meer?) dat je ook per post kunt klagen terwijl dat wel degelijk in de voorwaarden staat?

Waarschijnlijk omdat het nog een tijdje kan duren voor je een reactie terug hebt?

Reputatie 7
Badge +3

Als je zo'n nieuwe regeling invoert, moet je mensen eerst informeren.

 

Inderdaad zou je mensen moeten informeren als je een nieuwe regeling invoert. Maar deze regeling bestaat al heel lang. Je moest ook voordat er poortjes stonden in het bezit zijn van een vervoersbewijs op het perron. Vroeger waren er zelfs perronkaartjes voor mensen die iemand gingen uitzwaaien.

Bij stations met poortjes moet je binnen de poortjes in het bezit zijn van een vervoersbewijs. Die poortjes op station Eindhoven staan er al jaren.

Ik denk dat je in jouw klacht niet de hele situatie beschrijft. Want wat was de aanleiding dat jij aangehouden werd? Men houdt niet zomaar iemand aan die zich binnen de poortjes bevindt. Achter iemand aan gelopen door de poortjes? Daar kun je een boete voor krijgen, naast het binnen de poortjes bevinden zonder vervoersbewijs. Je komt er nog goed vanaf, want men had ook de zoon een boete kunnen geven.

Succes met de rechtzaak!

Nb. Nog wel op tijd gekomen voor de afspraak?

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij had TS gewoon iets eerder van huis moeten vertrekken.

Ik was gehaast om op tijd met mijn zoon bij deze afspraak te zijn, en ik ben station Eindhoven gepasseerd omdat dat de kortste weg was naar de locatie waar ik heen wilde.

Reputatie 5

Hoe bent u überhaupt zonder inchecken op het station belandt? Door de poortjes kun je niet doorheen als je niet incheckt(sommige mensen doen dat maar dat is tegen de regels). Dus volgende keer zou ik wat vroeger vertrekken en een andere weg zoeken, of in en uitchecken. Dat kan ook met uw betaalpas.

Op Eindhoven zijn er wel eens acties door onder meer VenS collega's, politie ed en dan is het zero tolerance, juist om tailgaten tegen te gaan, maar ik verbaas me ook vaak, er staan poortjes, dan wordt er iets van je verwacht.

Reputatie 7
Badge +3

en het stond ook nergens op het station Eindhoven geschreven dat het niet is toegestaan om zonder kaartje het station over te steken

 

 

Loes heeft eerder een foto geplaatst van de sticker met de huisregels die in Eindhoven hangt (ik leen hem even van je @Loes  aangezien het betreffende topic intussen in het archief staat).

Daar staat toch heel duidelijk dat je achterde OV-chippoorten in het bezit moet zijn van een geldig vervoerbewijs, dan wel een geldig passage- en/of verblijfsrecht. 

En niet alleen in Eindhoven hangt zoiets, ieder station heeft een sticker of bord bij de ingang met de huisregels. Maar ja, als je daar altijd aan voorbij loopt zonder het te lezen….

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat die bordjes niet (goed) gelezen worden snap ik nog wel. Maar er staan poortjes! Dan moet er toch een lampje gaan branden? Je kunt daar niet per ongeluk onbewust doorheen lopen. (tenzij storing natuurlijk)
Ik ben dan ook nog steeds benieuwd hoe LisaBas en haar zoon daar doorheen zijn gegaan.

Reputatie 7
Badge +3

Dat die bordjes niet (goed) gelezen worden snap ik nog wel. 

Snap ik ook wel, maar dan moet je dus niet zeggen dat het niet aangegeven staat. 

Overigens zal er intussen een nieuwere sticker of bord hangen waarop ook staat dat roken op het hele station niet toegestaan is. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dat die bordjes niet (goed) gelezen worden snap ik nog wel. Maar er staan poortjes! Dan moet er toch een lampje gaan branden? Je kunt daar niet per ongeluk onbewust doorheen lopen. (tenzij storing natuurlijk)
Ik ben dan ook nog steeds benieuwd hoe LisaBas en haar zoon daar doorheen zijn gegaan.

@LisaBas reageert natuurlijk niet meer, die heeft hier de comments gelezen en weet nu ook dat dit een vrij kansloos verhaal is. Gebeurd hier veel vaker dat iemand iets post en nooit meer wat van zich laat horen. Komt natuurlijk gedeeltelijk ook doordat reacties uit de NS Community standaard in de spambox terechtkomen. Ik heb er helaas geen vertrouwen in dat dat ooit opgelost gaat worden.   

Reageer