Het is niet mogelijk geld terug te krijgen voor een al gedownload e-ticket of een e-ticket dat al in de app is geladen. NS kan namelijk niet zien of het kaartje niet alsnog gebruikt wordt. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u zonder meerkosten met de Intercity direct kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen met de Intercity direct kunnen reizen voor de prijs van één.
Alleen als u het ticket nog niet gedownload hebt of in de app hebt geladen, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw geld terug te vragen. Hebt u dat al wel gedaan, dan zou u hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.
Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.