Wat een gedoe om een klacht in te dienen bij de NS (dus maar hier). Het gaat om het volgende:
Morgen gaan we op excursie met leerlingen. Daarvoor heb ik tickets (jongerendagkaarten) gekocht, 10 met de juiste datum en 8 met de verkeerde datum. Dit is laat in de middag gebeurd, de tickets kan ik dus opnieuw bestellen (NS is héél erg star en heeft geen begrip voor de situatie). Vervolgens krijg ik de nieuwe tickets toegestuurd en print ze uit. Zes van de zeven tickets (1 leerling gaat morgen niet meer mee), komen uit het apparaat, 1 ticket heeft geen data en geeft error. Wéér bellen met de NS (rustig het gehele keuze-menu doorlopen, duurt ook lang). Het probleem kan niet opgelost worden, want bij de volgende mail (bij de vorige mail heb ik ook diverse printers binnen school geprobeerd) is er wéér hetzelfde probleem. Ondertussen raak ik aan de kook en vraag naar een leidinggevende, dit mag de medewerker niet doen. Wat een verschrikkelijk bedrijf ..... om te huilen.
Ik kan er ook geen touw aan vastknopen.
Niet voor je bedoeld!
Als dit niet voor forumleden bedoeld is waarom post je dit dan op dit reizigersforum? Dan kun je beter de klantenservice bellen.
Als de vertraging op een NS traject is veroorzaakt en de (verwachte) vertraging via die route meer dan een uur was, vergoedt NS wel als je aangeeft dat je je bestemming niet met NS hebt kunnen bereiken. Je hebt dan immers je reis met NS beëindigt (op de plek waar je bent overgestapt op een andere vervoerder) om die reden. De hoogte van de vergoeding is dan natuurlijk wel o.b.v. wat de reis via het NS-traject had gekost.
Dat NS star is, heeft o.a. te maken met kans op fraude. Wanneer de tickets gedownload zijn dan heb je geldige tickets die niet meer ongeldig gemaakt kunnen worden. Er zou dan op 2 dagen voor de prijs van 1 kaartje gereisd kunnen worden. Het is vervelend dat het voor 8 tickets mis is gegaan, maar het had verkomen kunnen worden als voor betaling de gegevens gecontroleerd waren. Daarbij geven de (aangevinkte) voorwaarden aan dat na betaling tickets niet meer gewijzigd kunnen worden en er geen restitutie plaats vindt.
Hoi Linda25,
Frustrerend zeg, dat het zo moeilijk moet gaan. Is het zevende ticket wel in het PDF-document te zien? Ik weet niet met welk programma je het document opent, maar je zou eens kunnen proberen deze met Chrome te openen i.p.v. de “officiële” Adobe Reader. Mijn ervaring is dat Chrome vaak beter overweg kan met “corrupte” PDF-bestanden.
Overigens is dit geen officieel kanaal om een klacht in te dienen (al lucht het vaak natuurlijk wel op
). Een klacht indienen kan via - jawel - de klanteNService. Mocht deze niet naar tevredenheid worden afgehandeld, kun je ervoor kiezen de klacht in te dienen bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer.
Ov chipkaart geblokkeerd en zou nieuwe moeten gaan vervangen. Abonnement meerdere malen proberen op te zetten maar door blokkade door ns kon er geen abonnees opstaan. Ns kan automatisch ov chipkaart laten bestellen met abonnement maar dat weigeren ze op hun eigen verzoek terwijl op ns websitebezoek duidelijk staat dat er bij blokkade of dergelijke en nieuwe kosteloos kaart besteld kan worden. Medewerkers onprofessioneel en hebben duidelijk geen zicht naar hun werk. Ronduit schandalig!
Heb jij jouw kaart zelf geblokkeerd of is deze door NS geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagstuk waarmee jullie me misschien wel kunnen helpen. Ik hou erg van reizen met de trein en alleen ik heb de laatste tijd nogal vaak vertraging. Nu vraag ik dan altijd mijn geld terug, en dit gaat vaak redelijk soepel. Echter heb ik nu een keertje omgereisd via Leeuwarden om in Groningen te komen ivm een seinstoring bij Meppel (ik kwam van Utrecht) en nu is geld terug vragen ingewikkeld, ik heb hier 2 maal over gebeld, lang in de wacht gestaan en meerdere emails over gestuurd, er is mij toegezegd dat deze binnen 1-2 weken zouden worden beantwoord. Echter is dit niet zo. Het kost me veel tijd dit te regelen en ik ben nogal toe aan een klacht indienen, maar ik wil dit soepel en effectief doen - op een manier die me niet veel tijd kost. Oh, en ik wil mijn emails ook graag beantwoord zien ;)
Hebben jullie advies over hoe ik mijn mails beantwoord krijg én over de gang van zaken om een goede klacht in te dienen.
mvg, FW
Er is een achterstand in het beantwoorden van mails.
Stond de omreis in de reisplanner vermeld? Zoniet dan kun je voor de vertraging door die omreis geen GTBV vragen en zal het afgewezen worden.
Als je omreist met een andere vervoerder vergoedt NS dit niet.
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagstuk waarmee jullie me misschien wel kunnen helpen. Ik hou erg van reizen met de trein en alleen ik heb de laatste tijd nogal vaak vertraging. Nu vraag ik dan altijd mijn geld terug, en dit gaat vaak redelijk soepel. Echter heb ik nu een keertje omgereisd via Leeuwarden om in Groningen te komen ivm een seinstoring bij Meppel (ik kwam van Utrecht) en nu is geld terug vragen ingewikkeld, ik heb hier 2 maal over gebeld, lang in de wacht gestaan en meerdere emails over gestuurd, er is mij toegezegd dat deze binnen 1-2 weken zouden worden beantwoord. Echter is dit niet zo. Het kost me veel tijd dit te regelen en ik ben nogal toe aan een klacht indienen, maar ik wil dit soepel en effectief doen - op een manier die me niet veel tijd kost. Oh, en ik wil mijn emails ook graag beantwoord zien ;)
Hebben jullie advies over hoe ik mijn mails beantwoord krijg én over de gang van zaken om een goede klacht in te dienen.
mvg, FW
Ik kan er ook geen touw aan vastknopen.
Niet voor je bedoeld!
Het spijt me, Y334. Ik snap niet helemaal wat je klacht precies is.
Dan zit je helemaal niet goed in jouw vak.
Nee, geen achterstand. NS vind en heeft geen zin met afhandelingen van hun achterstanden.
Ov chipkaart geblokkeerd en zou nieuwe moeten gaan vervangen. Abonnement meerdere malen proberen op te zetten maar door blokkade door ns kon er geen abonnees opstaan. Ns kan automatisch ov chipkaart laten bestellen met abonnement maar dat weigeren ze op hun eigen verzoek terwijl op ns websitebezoek duidelijk staat dat er bij blokkade of dergelijke en nieuwe kosteloos kaart besteld kan worden. Medewerkers onprofessioneel en hebben duidelijk geen zicht naar hun werk. Ronduit schandalig!
Heb jij jouw kaart zelf geblokkeerd of is deze door NS geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?
Ik kan er ook geen touw aan vastknopen.
Het spijt me, Y334. Ik snap niet helemaal wat je klacht precies is.
Ov chipkaart geblokkeerd en zou nieuwe moeten gaan vervangen. Abonnement meerdere malen proberen op te zetten maar door blokkade door ns kon er geen abonnees opstaan. Ns kan automatisch ov chipkaart laten bestellen met abonnement maar dat weigeren ze op hun eigen verzoek terwijl op ns websitebezoek duidelijk staat dat er bij blokkade of dergelijke en nieuwe kosteloos kaart besteld kan worden. Medewerkers onprofessioneel en hebben duidelijk geen zicht naar hun werk. Ronduit schandalig!
@Jeroentju : Dit is een forum van NS en niet van Arriva. Jouw klacht gaat hier niets mee gebeuren
Bij het verlaten van bus 305 via de voordeur op de Corridor in Veghel kwam ik te laat tot de ontdekken dat de deur van de desbetreffende bus heel ongelukkig naar binnen opendraait waarbij de beugel/kap van de deur tegen mijn schoen aankwam en ik zo een stukje naar achter geduwd werd. Zo is mijn schoen beschadigd geraakt. Na contact opgenomen te hebben met Arriva, wat al direct moeizaam verliep heb ik vandaag te horen gekregen dat ze geconcludeerd hebben dat het mijn eigen schuld is en dat ik maar naar de rechtsbijstand moet stappen. Ik vind het erg kort door de bocht en aangezien ik geen verhaal verzin begrijp ik niet zo goed dat ze het zo makkelijk af kunnen doen. Het komt tenslotte gewoon door hun bus en ik zit met de schade te kijken. Maar ik wordt niet serieus genomen, sterker nog, ze beweren dat ik lieg en dat het helemaal niet door hun komt. Dus kijk alsjeblieft uit want als je deze busmaatschappij voor iets aansprakelijk wilt stellen dan moet je er rekening mee houden dat ze uit alle toonaarden zullen ontkennen en je de mogelijk geven een professioneel bedrijf er achter aan te sturen. Maar dit is natuurlijk niet voor iedereen zomaar een optie. Erg schandalig en onbegrijpelijk van een zo'n groot miljoenenbedrijf die mensen vervoeren.
Heel erg jammer dit.. Ik voeg een kopie van de email die ik zojuist ontvangen heb toe, dus zie hier onder✓
_____________________________________
Geachte heer Jeroen
Hierbij doen wij u de video's toekomen van de voordeur van de bus.
Op basis van deze gegevens blijven wij bij ons standpunt dat de schade aan uw schoenen door toedoen van uw eigen handelen schade heeft kunnen oplopen.
Indien u het niet eens bent met ons standpunt dan kunt u uw rechtsbijstandverzekeraar inschakelen, zodat zij verder contact met ons kunnen opnemen.
Wij vertrouwen erop u hiermee te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
naam is uit privacy verwijderd
Specifiek moet een klacht indienen volgens de klachtenprocedure via X, Facebook, de chatfunctie op ns.nl, telefonisch via 030 – 751 51 55 of per post naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ, Utrecht.