Klacht/melding Onbeleefde "conducteur"

  • 19 August 2023
  • 2 reacties
  • 283 Bekeken

Hallo,

 

Ik wil een melding maken/klacht indienen over een onbeschofte “conducteur”. Het gebeurde op de laatste dag van de Tilburgse kermis, 30 juli. Ik nam de trein op Tilburg van 22.39 richting Den Haag Centraal en de volgende station was Breda. Ondertussen was er een oproep dat door een aanrijding de trein niet verder ging dan Breda. Rond die tijd was het vaak dat de volgende trein om 23.09 om logistieke beperkingen niet doorreed dus ik was bang dat ik lang moest wachten. Ik zat in de eerste klas en er zat een NS medewerker met groene hesje erin en de conducteur. Conducteur controleerde niet en zat alleen te praten/niks doen daar. De medewerker met groene hesje was aan het bellen over de trein die tot Breda ging. Hij zocht denk ik uit wanneer de volgende trein reed. Uiteindelijk moest iedereen op Breda eruit. Ik opende de deuren en TERWIJL de deuren opengingen schreeuwde deze : HUP HUP DR UIT ERUIT NU GA. Dat sloeg echt nergens op, zomaar vanuit het niks. Het was niet de machinist , niet de groene hesje maar conducteur. Nadat iedereen eruit was ging hij ervandoor via de trappen naar beneden. Ik weet dat de meeste, 98% van de conducteurs die ik ben tegengekomen vriendelijk en beleefd zijn maar deze wilde ik melden. Kan iemand deze klacht voor me doorzetten of vertellen waar ik het kan melden? Overigens was het heel goed van NS dat er alsnog een bonus trein richting Den Haag Centraal aankwam, hij was helemaal leeg dat betekent dat ze een extra bonus trein hadden geregeld voor ons, daardoor konden we toch eerder thuis komen.


2 reacties

Goedemiddag Sprintertje. Het spijt me om te lezen dat je dit hebt mee gemaakt. Ik zou je willen adviseren om hiervoor contact op te nemen met onze Klantenservice. Gebaseerd op je beschrijving is het goed mogelijk dat deze medewerker geen actieve dienst had op de betreffende trein, waardoor een uiterlijke omschrijving belangrijk is. En dat hoort niet thuis openbaar op de Community. Op deze pagina kun je algemeen informatie vinden over het indienen van een klacht, evenals contactinformatie.

Wel fijn dat er een extra trein was ingezet waardoor jij eerder dan verwacht op je bestemming kon komen.

Dank je wel Stijn! Dat zeker, ik zal mijn klacht via de mogelijkheden melden, ik weet nog hoe hij eruit zag, ik zal het daar ook melden.

 

Ik was inderdaad blij met de extra trein, rond die tijd reed de volgende IC direct niet door logistieke beperkingen en de eerste trein was een sprinter via Dordrecht maar deze bonus trein kwam eerder en bracht ons gelijk door, daar was ik wel blij mee!

Reageer