beantwoord

kortingscode ontvangen, foutmelding

  • 14 March 2024
  • 18 reacties
  • 209 Bekeken

Goedendag,

Vandaag belde ik om 16.30 uur met uw klantenservice met medewerker.

Ik had een vraag over een van de cadeaus die ik van jullie had ontvangen op mijn verjaardag, afgelopen zondag, 10 maart.

Mevrouw was niet op de hoogte van een dergelijke actie en moest het navragen. Vervolgens kwam ze weer aan de lijn en zei dat de actie verlopen was op 15 januari 2024. Ik zei dat ik dat nogal vreemd vond omdat ik de mail/cadeau afgelopen zondag op mijn verjaardag van jullie had ontvangen. Haar antwoord was: “mevrouw, ik hoor u en begrijp u, maar hier voor mij staat dat de actie verlopen is op 15 januari 2024”. Ik zei haar nogmaals dat ik afgelopen zondag de mail van jullie had gehad. 

Tot mijn verbazing en eerlijk gezegd ook mijn irritatie, bleef ze gewoon tot 3 x toe haar zin, wat ze voor zich zag op haar scherm herhalen. Kennelijk hoorde zij mij niet maar zeker begreep ze me niet!

Aanvankelijk was ik heel blij en verrast met de cadeaus die ik van jullie ontving. Zelfs zo blij dat ik mijn vriendin opbelde om haar te vertellen dat in de periode dat ze bij mij zou komen logeren we best wel een dagje met de trein naar Amsterdam zouden kunnen gaan.  We wilden dan het van Goghmuseum gaan bezoeken, zin in! Toen ik de code wilde verzilveren kreeg ik steeds een foutmelding vandaar dat ik besloot de klantenservice te bellen.

Ik ben erg teleurgesteld in hoe u uw klanten te woord laat staan. Mevrouw wilde na meerdere keren uitleg van mijn kant niet verder onderzoeken wat de aanbieding is die ik had ontvangen op mijn verjaardag en bleef stug volhouden aan het script wat ze voor zich op het scherm had. 

Ik ben doorgaans geen klager maar abonnementhouders een cadeau geven wat verlopen is vind ik toch niet passen bij de Nederlandse Spoorwegen.

Een reactie wordt op prijs gesteld.

Vriendelijke groet,

Rosemarie Verberne

 

*naam van collega verwijderd door moderator

icon

Beste antwoord door Momo 14 March 2024, 17:40

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zelf was ik in februari jarig en kreeg deze cadeautjes ook. Dus het is zeker niet verlopen, misschien was de medewerkster in de war met de Wintercity actiecodes die tot 15 januari gebruikt konden worden.

Mijn codes werken wel (alleen getest tot aan de pagina waar ik de betaalwijze moet kiezen, niet daadwerkelijk bestelling afgerond), al kreeg ik zojuist wel eerst een foutmelding na het klikken op de link voor de couponcodepagina die in de mail staat, maar dat was snel verholpen na het verwijderen van de NS cookies.

Wanneer krijgt u de foutmelding? Is dat net als bij mij bij het klikken op de link in de mail of bij het invullen van de couponcode op de daarvoor bestemde pagina? En wat is de foutmelding? Helpt het wissen van de NS cookies?

Ik ga het zeker opnieuw proberen. Maar het contact met de medewerker was echt niet prettig en  klantenservice waardig. Echt niet fijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet correct om de naam van een medewerker op een publiek forum te zetten. U maakt haar te schande en ze kan zich niet verdedigen. Bovendien is ze te traceren en u bent dat niet.

Dit forum dient niet als schandpaal, het is me bekend dat er fora zijn waar men dat helaas ook doet.  Dat staat los van het feit of u tevreden bent over de afhandeling. U kunt de genoemde naam binnen een half uur nog weghalen. Klik om dat te doen op de drie puntjes rechts onderaan en dan ‘Bewerk’.

 

De opmerkingen van @Momo lijken me hout te snijden.

Hallo Rosemarie10 en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat het contact zo is verlopen. De actie met betrekking tot je verjaardag kan zeker niet verlopen zijn. Bedankt voor het gegeven advies Momo. Ik heb de naam van mijn collega verwijderd. Zoals Thom al aangaf is dit niet een publiek schandpaal. Je kan tijdens het contact voor de actie wel een klacht indienen.

@Momo Ik heb me suf gezocht hoe ik direct naar de NS kan reageren en dit vond ik al enige mogelijkheid. Mevrouw was heel standvastig aan het script op haar beeldscherm en had totaal geen oor voor wat ik zei. Dat heb ik als niet klantvriendelijk ervaren. Als de NS een ander email adres heeft voor mijn verhaal hoor ik het graag.

 

@Erryt NS graag hoor ik naar welk email adres ik mijn ervaring kan sturen en om een reactie kan vragen

 

Badge +3

@Erryt NS graag hoor ik naar welk email adres ik mijn ervaring kan sturen en om een reactie kan vragen

NS heeft geen e-mailadressen voor Klantenservice, je zult het via telefoon, chat of social media moeten regelen. De informatie dat de actie zou lopen tot 15 januari is onjuist, de Bookchoice en andere codes zouden een jaar geldig moeten zijn.

Volgens mij vertelde iemand in een ander topic dat die op een datum in 2023 (of je verjaardag in 2024) gezet waren, terwijl dat natuurlijk 2024/2025 moet zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Het beste is nogmaals contact opnemen met de klantenservice. Een andere medewerker is hopelijk beter op de hoogte van de verjaardagactie en kan ook hopelijk het probleem oplossen.

Los daarvan, kun je hier aangeven wat er precies misgaat en op welk punt? Wat krijg je als foutmelding te zien (misschien screenprint plaatsen)? En heb je al geprobeerd of het wissen van NS cookies helpt? 

Ach, laat ook maar, veel te veel gedoe. Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van geen email adres, dat mensen ontmoedigd worden. We gaan wel met de auto en dan op een P&R, is ook nog een betaalbaar alternatief om naar Amsterdam te gaan. 

Voelt wel als blij gemaakt te zijn met een dooie mus :-(

 

 

Als je nogmaals contact opneemt dan zal je probleem ongetwijfeld worden opgelost. Een foutje maken is menselijk en ik denk dat mijn collega naar een verkeerde actie zat te kijken, zoals al werd aangegeven. Wij hebben geen e-mailadres, maar wel 4 andere kanalen waar je ons dag en nacht kan bereiken. Met deze kanalen hoef je ook niet uren lang te wachten op een reactie wat bij een mail wel vaak het geval is.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij vertelde iemand in een ander topic dat die op een datum in 2023 (of je verjaardag in 2024) gezet waren, terwijl dat natuurlijk 2024/2025 moet zijn.

Ik weet niet welk topic dat betreft, maar mijn verjaardagscodes van februari 2024 werken prima. Had de codes n.a.v. een ander topic 7 maart opgevraagd en dan staat er “de kortingscode is geldig tot een maand na ontvangst”, maar ik kan ze nu (vandaag 14 maart) t/m 13 april verzilveren. Dat is dus gewoon telkens een maand vanaf de datum dat je verzilvert. 

 

Dank voor de reacties! Fijn dat er zoveel mensen meedenken in een oplossing.

Groeten, Rosemarie

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb de naam van mijn collega verwijderd. Zoals Thom al aangaf is dit niet een publiek schandpaal.

Je weet toch zelf ook wel dat relatief veel mensen denken hier de klantenservice aan te treffen, doordat dit forum als eerste onder de noemer klantenservice staat? Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat er dan een post in de vorm van een klacht komt, met zoveel mogelijk relevante details voor die klacht. Het lijkt me dan ook niet nodig om mensen te verwijten dat ze dat doen.

Persoonlijke details moeten hier natuurlijk wel verwijderd worden. Maar het feit dat die hier terechtkomen, dat heeft NS aan zichzelf te danken.

Een klacht via de community is ook gewoon welkom. Echter wil ik graag dat het probleem van TS wordt opgelost, maar daarvoor dient TS wel de klantenservice te benaderen.

@Momo Ik heb na jouw bericht ven robert B nogmaals geprobeerd de verjaardagscode te activeren. Het is nu wel gelukt om de meereiskorting te activeren. Heel blij :) en dank voor je bericht.

Maar de medewerker die ik sprak was niet proffessioneel en las alleen haar script voor. Dat is geen klantenservice, dan kun je ook een ai chatbot het werk laten doen.

Maar goed, als alles goed gaat ga ik naar Amsterdam met vriendin naar het Van Gogh museum.

Bedankt voor de tips! 

 

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat het alsnog gelukt is. En klantenservicemedewerkers zijn ook maar mensen en de ene is beter in het werk dan dan andere, wie weet was ze wel pas nieuw en wist alles nog niet zo goed. En laten we wel wezen, met alles wat mis kan gaan (en vaak ook mis gaat) is het ook best lastig om alles te weten.

Toevallig was ik zelf recent jarig waardoor ik kon testen of het opvragen en verzilveren van de code wel werkte. Veel plezier in Amsterdam.

Hopelijk is Vincent niet nog steeds aan de wandel met zijn vriendinnetje. 😂

 

Reputatie 7
Badge +1

Een klacht via de community is ook gewoon welkom. Echter wil ik graag dat het probleem van TS wordt opgelost, maar daarvoor dient TS wel de klantenservice te benaderen.

Je hebt mijn punt gemist dat relatief veel mensen denken dat de klantenservice hier is. En dat komt door de manier waarop het op de NS-website staat.

@rvdborgt Ik dacht dus idd dat ik naar de klantenservice van de NS schreef. 

 

Reageer