Ik heb de laatste tijd veel verschillende problemen gehad met NS. O.a. problemen met het beëindigen van OV-fiets huur, geld terug vragen bij extreem lange vertraging, onjuiste facturaties met NS flex, online systemen die al maanden kapot lijken.
Het valt mij op dat de klantenservice eigenlijk nooit goed in staat is problemen op te lossen. Geen enkel probleem is met 1x contact opnemen opgelost, en sommige problemen heb ik maar gelaten voor wat ze zijn omdat na meerdere contact momenten niks opgelost wordt.
Dit is inmiddels zo vaak gebeurt dat het echt niet om incidenten gaat maar een structureel probleem is
Ik heb zowel telefonisch als via de chat contact gehad en vind de klantenservice echt hopeloos slecht. Vaak ben ik zelf beter op de hoogte (via informatie van de site) dan de gemiddelde klantenservice medewerker. Ik moest zelfs een keer zelf uitleggen hoe een ov-fiets werkt. Dit kan toch niet.
Zou dit bewust beleid zijn van NS? zo min mogelijk problemen op lossen in de hoop dat mensen stoppen met contact opnemen? Waarom staat de overheid toe dat een bedrijf met een dergelijke monopolie zo met zijn klanten omgaat? Zijn hier geen regels voor opgesteld?