Skip to main content

Gisteren heb ik deze situatie aangekaart bij NS. Ze dachten dat ik een boete had gekregen en ze behielden het  standpunt dat dit rechtmatig was. Ik had echter niet eens een boete gekregen. Ik heb wel alles aan hen verklaard. Ze steunden de corrupte conductrice. Ik vind het heel gek. Normaliter reageren ze zelfs,  als je boos bent. Nu negeren ze zowel mijn reacties over dat incident als over  andere coupons.  

Ik heb trouwens vandaag een willekeurige  conductrice aangesproken. Ze zei dat de notitie over inbeslagname inderdaad niet waar was en overbodig was .” In beginsel is het officieel wel de bedoeling dat je bij terugsteken in-en uitcheckt , maar bij Studenten OV maakt dat niet zo veel uit. Als het bij mij zou gebeuren, zou het helemaal prima zijn”. Dus NS heeft me en verkeerd geïnformeerd en ik krijg geen voucher als compensatie bijvoorbeeld en ze negeren nu al mijn berichten. Je kan dan toch een excuus als klantenservice verzenden. Maar nu krijg ik helemaal geen reacties meer. Ik vind het echt heel apart. Maar ik laat het wel bezinken. Ik ga echt niet overtikken hierover. Je kan eerder niks verwachten van mensen dan iets.

Je hebt geen boete gekregen (ook niet van de politie) maar wilt een voucher voor wat eigenlijk ❓

Lijkt me dat je gewoon je ov-chipkaart met SRP terug dient te krijgen, maar het makkelijke antwoord (van de NS) is natuurlijk ‘regel zelf maar een nieuwe kaart’ en koppel daar je SRP aan.

Simpel genoeg, maar in de tussentijd (nieuwe kaart duurt tot een week en kost € 7,50 of € 11,00 als je hem ‘gestolen’ meldt) mag je als student maar één reis claimen wegens ‘geen ov-chipkaart’… Dat schiet niet op!

Via de NS couponcodes regelen voor je reizen zal ook niet lukken, want dat wordt dan een dagkaart t.w.v. € 58,80 (studenten reizen vrij in de spits) en zelfs met zo’n ticket kan je niet met bus/tram/metro.

Serieus succes ermee, en laat maar weten wat de uitkomst is.

@Juristen_Wegen 

Hoe lang wil je hierover blijven zeuren?

Je hebt geen boete gekregen (ook niet van de politie) maar wilt een voucher voor wat eigenlijk ❓

Lijkt me dat je gewoon je ov-chipkaart met SRP terug dient te krijgen, maar het makkelijke antwoord (van de NS) is natuurlijk ‘regel zelf maar een nieuwe kaart’ en koppel daar je SRP aan.

Simpel genoeg, maar in de tussentijd (nieuwe kaart duurt tot een week en kost € 7,50 of € 11,00 als je hem ‘gestolen’ meldt) mag je als student maar één reis claimen wegens ‘geen ov-chipkaart’… Dat schiet niet op!

Via de NS couponcodes regelen voor je reizen zal ook niet lukken, want dat wordt dan een dagkaart t.w.v. € 58,80 (studenten reizen vrij in de spits) en zelfs met zo’n ticket kan je niet met bus/tram/metro.

Serieus succes ermee, en laat maar weten wat de uitkomst is.

Er is niks gebeurd met mij. Het gaat mij om de gedragingen van die vrouw en dat NS mij negeert via alle kanalen.

Je kunt tijdelijk studentenreisproduct op een anonieme OV-chipkaart zetten, zo'n kaart kan je ophalen op een kaartautomaat op jouw station, het kost wel €7,50. Je kunt hier later niet je studentenreisproduct op zetten. Als je later een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart hebt, heb je niet veel meer aan de anonieme kaart, behalve als je hem nog een keer nodig hebt bij verlies of diefstal (door een conducteur 😄).

Let op! er is wel een maximaal aantal keer dat je dit kan aanvragen.

https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/tijdelijk-studentenreisproduct/

Voor de rest denk ik dat je het maar gewoon moet laten gaan en verder gaan met wat je deed voordat je chipkaart werd gestolen door de conducteur.

Er is niks gebeurd met mij. Het gaat mij om de gedragingen van die vrouw en dat NS mij negeert via alle kanalen.

Daar kan ik de NS geen ongelijk in geven. Mensen die met pseudo-juridisch geneuzel denken dat de regels niet voor hen gelden kun je het beste negeren.

Die kaart was niet eens ingenomen, er werd alleen gedreigd met innemen bij een volgende keer. Er is dus helemaal niets aan de hand, anders dan dat een eigenwijs studentje denkt zelf de regels en voorwaarden te mogen bepalen.

De voorwaarden voor reizen met een OV-chipkaart zijn voor iedereen gelijk, je checkt in op je beginstation, checkt uit je bestemmingsstation en je reist zoals de reisplanner aangeeft. Bij afwijken van de reisplanner check je om. Mocht je een keer vergeten in of uit te checken (kan iedereen wel eens gebeuren) dan is het wel zo dat je op een dag met volledig afgekocht reisrecht geen boete hoort te krijgen en zeker ook niet dat je kaart daarom ingenomen zal worden. Dat had de HC dus niet moeten zeggen.

Maar wat wel zo zou kunnen zijn dat studentje nogal eigenwijs tegen de HC inging, bv op burtale toon zeggen dat dat toch niet hoeft met de studenten OV en net als hier nu aan het zuigen was, waardoor de HC dit wel zei. En mogelijk is dit ook de reden dat NS nu de meldingen negeert.

Doe toch niet zo moeilijk. Je had ook gewoon in de trein tegen de HC kunnen zeggen “sorry, dat wist ik niet, volgende keer check in zo'n geval wel uit en weer in” ipv er nu een hele heisa over te maken met een jurist, contact met NS en  nu al 2 topics op deze community. Get a life, er zijn belangrijkere dingen.

Die kaart was niet eens ingenomen, er werd alleen gedreigd met innemen bij een volgende keer. Er is dus helemaal niets aan de hand.

Oh wacht, dan ben ik in de war met een ander topic waar een conductrice iemand met geweld de trein uit (probeerde) te werken… 😅

Als de NS dan jouw reacties negeert (ze zijn hier op het reizigersforum nergens toe verplicht) of afdoet met ‘dan zal er wel reden toe geweest zijn’… pech!

Die kaart was niet eens ingenomen, er werd alleen gedreigd met innemen bij een volgende keer. Er is dus helemaal niets aan de hand, anders dan dat een eigenwijs studentje denkt zelf de regels en voorwaarden te mogen bepalen.

De voorwaarden voor reizen met een OV-chipkaart zijn voor iedereen gelijk, je checkt in op je beginstation, checkt uit je bestemmingsstation en je reist zoals de reisplanner aangeeft. Bij afwijken van de reisplanner check je om. Mocht je een keer vergeten in of uit te checken (kan iedereen wel eens gebeuren) dan is het wel zo dat je op een dag met volledig afgekocht reisrecht geen boete hoort te krijgen en zeker ook niet dat je kaart daarom ingenomen zal worden. Dat had de HC dus niet moeten zeggen.

Maar wat wel zo zou kunnen zijn dat studentje nogal eigenwijs tegen de HC inging, bv op burtale toon zeggen dat dat toch niet hoeft met de studenten OV en net als hier nu aan het zuigen was, waardoor de HC dit wel zei. En mogelijk is dit ook de reden dat NS nu de meldingen negeert.

Doe toch niet zo moeilijk. Je had ook gewoon in de trein tegen de HC kunnen zeggen “sorry, dat wist ik niet, volgende keer check in zo'n geval wel uit en weer in” ipv er nu een hele heisa over te maken met een jurist, contact met NS en  nu al 2 topics op deze community. Get a life, er zijn belangrijkere dingen.

Wat opmerkelijk dat je zoveel aannames maakt over een situatie waar je slechts fragmenten van kent. Het is duidelijk dat je denkt alles beter te weten, ondanks dat je helemaal geen betrokken partij bent. Het gemak waarmee je anderen afdoet als ‘eigenwijs’ of ‘zuigend’ verraadt meer over jouw frustraties dan over mijn situatie.

De essentie hier is dat een conducteur onterecht dreigde en dat NS haar eigen klachtenprocedure niet serieus neemt. Dat jij dat ‘moeilijk doen’ noemt, laat zien hoe weinig respect je hebt voor consumentenrechten en fatsoenlijk gedrag. Misschien is het tijd dat je een beetje empathie ontwikkelt, of in ieder geval leert dat neerbuigend gedrag geen argument is.

Maar hé, zoals jij zelf zegt: er zijn belangrijkere dingen in het leven. Misschien moet jij die ook eens gaan zoeken.

Grappig dat een andere conductrice zelf tegen me zei dat het officieel wel moet, maar dat zij het niet zo belangrijk vindt zolang je ingecheckt bent. Jij hebt sowieso geen verstand  van en capaciteit voor het recht. Jij hebt louter verstand van eigenwijze praatjes die ook redelijk overeenkomen met de gemiddelde capaciteit en ideologie van de community, zo te zien aan de reacties. 

De NS moet sowieso professioneeel blijven, wat de reden ook is. Ik heb fatsoenlijk gediscussieerd , maar ze wilden niet meer reageren erna. Met je vooroordelen die laten zien hoe  negatief je bent.

Waarom heb je een tweede account aangemaakt om te reageren? Dat kan gewoon op dezelfde account hé 🤣.

Grappig dat een andere conductrice zelf tegen me zei dat het officieel wel moet, maar dat zij het niet zo belangrijk vindt zolang je ingecheckt bent. 

Nou ja, erm…

Mevrouw de conductrice geeft aan dat het officieel wel moet, ofterwijl ze geeft aan dat je fout zat. Dat deze conductrice het niet belangerijk vindt betekend nog niet dat het niet belangerijk is.

Dus wat officieel moet geldt opeens niet meer, omdat toevallig één conductrice het niet belangerijk vindt. Volgens jou dan.

Studenten OV maakt het ook niet minder belangerijk.

Wat is er moeilijk aan uitchecken? Het is precies hetzelfde als inchecken.

Wat opmerkelijk dat je zoveel aannames maakt over een situatie waar je slechts fragmenten van kent  …… en nog wat balabla

Ja ik maak aannames. Die aannames zijn gebaseerd op wat jij hebt geschreven en de grote heisa die jij maakt en dat alles om iets wat jij niet volgens de regels en voorwaarden van NS hebt gedaan. Als die aannames verkeerd zijn, dan zijn die aan jezelf te wijten.

Je had ook gewoon kunnen vragen wat de regels en voorwaarden zijn. Maar jij vond het nodig om het niet alleen te checken bij de NS klantenservice en daar een discussie mee te hebben (die vonden je dus ook moeilijk), maar ook nog een jurist in te schakelen en het verhaal hier op de community te plempen. En dat allemaal omdat jij vind je je niet hoeft te houden aan de regels en voorwaarden van NS. Misschien moet je gewoon eens de voorwaarden goed doorlezen. En nogmaal, een keer vergeten in of uit te checken (iets wat iedereen een keer kan overkomen) is heel wat anders dan dat bewust niet doen omdat je vind dat jij dat niet hoeft te doen. Het eerste is menselijk, het tweede eigenwijs.  

Waarom heb je een tweede account aangemaakt om te reageren? Dat kan gewoon op dezelfde account hé 🤣.

Dat andere account zal wel geblockt zijn zodat hij er niet over door kon zeiken. Als dat zo is vind ik dat wel wat overdreven, zover ik kan zijn was er geen sprake van schelden of tegen de regels van de community handelen, of het moet in een prive bericht geweest zijn of al snel verwijderd. 

Wat opmerkelijk dat je zoveel aannames maakt over een situatie waar je slechts fragmenten van kent. Het is duidelijk dat je denkt alles beter te weten, ondanks dat je helemaal geen betrokken partij bent. Het gemak waarmee je anderen afdoet als ‘eigenwijs’ of ‘zuigend’ verraadt meer over jouw frustraties dan over mijn situatie.

Pardon? Je bent gewoon volgens iedereen hier ongveer ‘af’ (en het daar niet mee eens❓)

Spijt me, best gedaan. Toedelidokie ​@Juristen_Wegen namens mij (en oNS allemaal) 🛷

Reageer