Skip to main content

Kosten in rekening gebracht terwijl ik een daluren abbonement heb, ik wandel dagelijk rond 08.45 uur het station op,check netjes in met mijn ov kaart en stap vervolgens in de trein van 09.04 uur richting Groningen, daar stap ik over van Arriva naar NS ( uit en in-checken ) om mijn reis te vervolgen naar eindbestemming 11.09 uur 

Nu brengt NS ineens de gehele reis in rekening omdat ik in de piekuren ingecheckt heb, ondanks dat ik in de daluren reis ... 

Waar zijn we mee bezig NS ? Waar is dat abbonement dan voor nodig ? En als je dan de NS klantenservice belt krijg je er een gebrekkig Nederlands sprekende medewerker ervoor die je gewoon wegdrukt als het gesprek niet verkoopt zoals ze het zelf wil... ***... Dit is gewoon pure geldklopperij! 

*Verwijderd door moderator.

Hoe zou NS moeten weten dat u de trein van 9.04 uur neemt en niet (bij wijze van spreken) de trein van 8.55 als u om 8.45 uur incheckt.

Voor de dalurenkorting telt het moment waarop u incheckt, niet het tijdstip waarop u reist. Dat betekent dat u pas vanaf een check in om 8.55 uur korting krijgt (met als doel dat je ook de trein van 9.00 uur kunt halen). Maar andersom krijg je dus ook korting als je voor 6.35 uur incheckt en de volledige reis in de spits maakt.

Als je bij aanschaf had gelezen wanneer jouw dalurenabonnement geldig is, dan had je geweten dat de inchecktijd bepalend is voor tegen welk tarief je reist.

Dan was je geen tijd kwijt geweest met de klantenservice, boos doen hier bij de reizigers-helpen-reizigerscommunity en minder geld kwijt geweest.

Reageer